BMW M3 Competition съчетава духа на спортно купе и практичността на седан (снимки)
Моделът може да се ползва като семейна кола в ежедневието и да доставя типичното за марката удоволствие от шофирането
Когато хората от BMW казват, че имат коли за всеки потребител, не преувеличават. Гамата на баварците в момента предлага огромен избор от моделни серии и варианти. Седани, купета, кабриолети и дори миниван има в портфолиото на BMW. А като задвижване изборът е най-голям сред всички автомобилни производители. Почти всички модели се предлагат едновременно с бензинов или дизелов двигател, както и като Plug-in хибрид, и разбира се, с напълно електрическо задвижване.
Един от най-вълнуващите модели в гамата на BMW е купето BMW M4 Competition, за което ви разказахме в края на миналата година. Моделът с две врати не е особено практичен, ако искате да го ползвате за семейна кола. Затова BMW предлага и BMW M3 Competition, който съчетава духа на спортно купе и практичността на седан.

Новото BMW M4 Competition издига в култ радостта от шофирането (тест-драйв)
Този модел е предназначен за потребителите, които имат семейство и се нуждаят от практичен седан, но също биха искали да имат и бърза спортна кола за свободното време. Седанът с четири врати съчетава в себе си качества като практичност за ежедневно шофиране, за да закарате децата на градина или на училище, но в същото време ви дава възможност да се насладите на състезателна динамика, еталонно кормилно управление и типичното за марката удоволствие от шофирането.
Вижте новото BMW M3 Competition M xDrive >> >> >>
Неотдавна BMW обнови M3, а най-впечатляващата версия е M3 Competition със задвижване на четирите колела. Под предния капак е монтиран 3,0-литров редови 6-цилиндров бензинов двигател с двоен турбокомпресор, който развива мощност от 530 к.с. и максимален въртящ момент от 650 Нм в интервала от 2750 до 5730 об/мин. Двигателят е комбиниран с 8-степенна спортна автоматична скоростна кутия M Steptronic и по-динамичен вариант на системата за задвижване на четирите колела M xDrive.
Тази комбинация на задвижване осигурява допълнително сцепление, така че в резултат на това седанът BMW M3 Competition M xDrive спринтира от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунди. Максималната скорост е ограничена до 250 км/ч, но пакетът M Race Track вдига този лимит до 280 км/ч. Изпреварването става със скоростта на мисълта, тъй като ускорението от 80 до 120 км/ч отнема едва 2,6 секунди.
Още с натискането на червения бутон за стартиране на двигателя, ще чуете рева от дрезгавия звук на 6-цилиндровия бензинов двигател с два турбокомпресора. Новото BMW M3 Competition впечатлява с динамиката си. Тази мощна кола се катапултира към хоризонта с тревожно висока скорост дори в неблагоприятни метеорологични условия.
Спортният седан дава възможност на водача да направи индивидуални настройки на отзивчивостта на педала на газта, превключването на скоростната кутия, кормилното управление, звука от изпускателната система, спирачното усилие, контрола на сцеплението и еластичността на окачването. Стандартната настройка Road дава възможно най-комфортното окачване, което се държи добре на дълъг път и по магистрала, но все пак е твърдо при преминаване през неравности разклаща леко каросерията.
Ако изберете режимите Sport и Track, шофирането на BMW M3 Competition M xDrive се превръща в пристрастяващо удоволствие. Окачването става много твърдо, кормилното управление допълнително се изостря, а реакцията на ускорение може да си съперничи с влакче на ужасите. Вълнуващото ускорение е придружено от гърлен звук от изпускателната система.
Спортната изпускателна система с клапи с електрическо управление издава сочен гърлен пукот и подсилва звука на двигателя. В пакета за професионалисти M Race Track има и режим Track, който е подходящ за шофиране на писта. Освен това BMW M3 Competition M xDrive ви дава възможност да изберете три различни нива за яростно превключване на предавките и три режима на системата за задвижване на четирите колела.
Стандартната настройка предлага оптимално сцепление във всеки един момент, а настройката 4WD Sport предлага повече тяга на задна ос и предразполага към забавление. Можете да превключите колата в режим на задно предаване 2WD само със задно задвижване при деактивирана система за контрол на стабилността DSC за още по-интуитивно изживяване с контролиран дрифт, подпомогнат от система за контрол на сцеплението с десет различни нива на приплъзване. След като изберете любимите си настройки, можете да запаметите две от тях, на червените бутони M1 и M2 на волана.
Новото BMW M3 Competition M xDrive се справя отлично и със семейните задължения, като вози достатъчно добре и качва до пет човека, но в същото време доставя истинска радост с прекрасен баланс от огромна мощност, чудовищно сцепление и прецизно кормилно управление, за да се наслаждавате на спортната динамика във всеки един момент. Ако шофирате разумно, BMW M3 Competition M xDrive консумира между 9 и 11 литра на 100 км, но ако постоянно натискате газта докрай, разходът на гориво гони 15 литра на 100 км.
При обновяването на BMW M3 Competition дизайнерите на BMW леко са освежили външния вид на седана, като огромната бъбрековидна решетка е останала същата. Нови са фаровете, които комбинират къси и дълги светлини в общ модул. Два нови вертикални LED модула с форма на стрела служат като габаритни и дневни светлини, като изпълняват и ролята на индикатори за завой.
Адаптивните LED фарове с матрични дълги светлини без отблясъци се предлагат като допълнително оборудване, а техните функции включват завиващи светлини. Сините вложки във вътрешността на фаровете показват специалната светлинна технология.
В интериора на обновеното BMW M3 Competition също има фини подобрения. В кокпита е монтиран спортен волан с нов дизайн, който за първи път е скосен в долната си част. Като опция се предлага и М-спортен волан, облицован с алкантара в същия дизайн и със съответния набор от функции. Като опция за волана се предлага и отопление. Отделението за вещи в предната част на централната конзола и дръжките за отваряне на вратите са осветени. Добавени са различни вътрешни облицовки и изискана повърхност на арматурното табло, тапицирано с изкуствена кожа.
С новото издание на BMW M3 Competition се появява и последното поколение на системата iDrive, базирано на BMW Operating System 8.5. Пред погледа на водача се простира извит двоен дисплей с висока разделителна способност. В него са интегрирани дигитален 12,3-инчов информационен екран, точно пред погледа на водача и 14,9-инчов контролен сензорен дисплей в дясната част, който сега показва и специфични за данни за М-модела, наред с другите неща.
Броят на бутоните и контролите в кокпита е намален, но за щастие е запазен класическият въртящ се бутон на системата iDrive на централния тунел, който е много удобен за ползване дори когато шофирате, тъй като не отнема от вниманието на водача. Инженерите от BMW насърчават използването на персоналния гласов асистент, който се активира с думите Hey BMW, но за съжаление засега работи само на английски и немски език. Този асистент е проектиран за работа с помощта на сензорна функция и естествен език, като се грижи за постоянното взаимодействие между водача и колата.
Цената на BMW M3 Competition M xDrive започва от 195 450 лева, но ако добавите още няколко екстри, лесно ще достигне до 210 000 лева. Ако искате да минете "по-тънко", можете да заложите на съвсем малко употребяван автомобил за 158 000 лева.
Технически характеристики
BMW M3 Competition M xDrive
Размери
Дължина: 4974 мм
Широчина: 1903 мм
Височина: 1438 мм
Междуосие: 2857 мм
Собствено тегло: 1780 кг
Обем на резервоара: 59 литра
Двигател
Тип: 6-цилиндров бензинов с двоен турбокомпресор
Работен обем: 2993 куб. см
Максимална мощност: 530 к.с. при 6250 об/мин
Максимален въртящ момент: 650 Нм при 2750-5730 об/мин
Скоростна кутия: 8-степенна спортна автоматична
Задвижване на колелата: двойно/4х4
Показатели
Максимална скорост 250 (280*) км/ч
Ускорение от 0-100 км/ч: 3,5 секунди
Среден разход: 10,1 л/100 км
Емисии на СО2: 228 г/км
Цена на модела с ДДС: от 195 450 лева
*с пакет M Race Trac
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.