През 2024 г. градският кросоувър Lexus UX ще бъде значително променен както в областта на задвижването, така и в други сфери. Те имат значителен принос за подобряване на динамиката на пътя на автомобила, създаден за да комбинира усещането за сигурност и практична функционалност на кросоувър, с удоволствието от шофирането на един хечбек. Новият Lexus UX 300h заменя настоящия UX 250h в гамата на марката. Той се задвижва от 2,0-литров 4-цилиндров редови бензинов двигател, съчетан с два електрически мотора.

Задният мотор на системата за задвижване на всички колела e-Four на новия модел обаче е пет пъти по-мощен от своя предшественик. Aсинхронният агрегат на UX 250h е заменен от синхронен мотор с постоянни магнити с мощност 41 к.с. Това спомага за значително изостряне на реакцията при подаване на газ и дава възможност за създаване на още повече удоволствие при шофирането на един от най-продаваните модели на Lexus в Европа.

Снимка: Lexus

Системната мощност на новия Lexus UX 300h достига 199 к.с. или с 8% повече от мощността от 184 к.с. на UX 250h. Това увеличение е възможно благодарение на хибридната система от пето поколение, при която предишната никел-метал-хидридна батерия със 180 клетки и 216 волта работно напрежение е заменена с по-ефективна, литиево-йонна батерия с 60 клетки и напрежение от 222 волта. В резултат на това ускорението от място до 100 км/ч е намалено при модела с предно предаване от 8,5 на 8,1 секунди, а при модела със задвижване на всички колела от 8,7 на 7,9 секунди.

Разходът на гориво също се е подобрил, благодарение на по-ефективното задвижване и намаляването на теглото и сега е в диапазона между 4,7 и 5,0 л/100 км в комбиниран цикъл по WLTP за модела с предно предаване и 5,0 - 5,4 л/100 км за модела със задвижване на четирите колела. Това означава с 12% по-ниска консумация в сравнение с тази на предишния модел.

Снимка: Lexus

При Lexus UX 300h със задвижване на четирите колела по-доброто ускорение се допълва от по-балансирано поведение на пътя. Намалена е степента на накланяне на каросерията при по-динамични завои и при спиране. В условия като по-хлъзгава пътна настилка от едната страна на автомобила, отколкото от другата, автомобилът може да ускори по-добре, освен това има по-кратък спирачен път и по-добър контрол в завои.

Тези подобрения са постигнати чрез прецизна настройка на динамичния контрол на разпределението на въртящия момент към предния и задния мост от страна на системата за задвижване на четирите колела e-Four, която непрекъснато проверява и анализира средата на шофиране. Динамиката и поведението на автомобила са подобрени и благодарение на увеличената здравина на каросерията, постигната чрез въвеждането на стабилизираща греда в опората на радиатора и укрепване на вратата на багажника.

Снимка: Lexus

За информационното поле на водача се предлага нов 12,3-инчов напълно дигитален информационен дисплей. Този дигитален кокпит може да бъде персонализиран както по отношение на външен вид и усещане, така и по отношение на вида на доставяната информация, създавайки безпроблемно и интуитивно потребителско изживяване за достъп до информация, забавление и свързаност. Външният му вид се променя според избрания режим на шофиране, а оформлението му може да бъде персонализирано според личните предпочитания на водача.

Снимка: Lexus

Клиентите на новия Lexus UX 300h вече могат да изберат и нов цвят на интериора, както и пакет без кожа с животински произход със седалки от тъкан или синтетична кожа, и със синтетична кожа за отопляемия волан и превключвателя за режимите. Воланът е променен, за да интегрира камера за следене на водача.

Системата непрекъснато анализира бдителността на шофьора и разпознава дали не е загубил концентрация поради умора или неразположение. Ако водачът не успее да отговори на предупрежденията, системата инициира аварийно спиране, намалявайки контролирано скоростта на автомобила и активирайки аварийните светлини.

Снимка: Lexus

Още две функции са добавени към последния вариант на системата за безопасност Lexus Safety System+. Проактивният асистент за шофиране използва предната камера на автомобила, за да идентифицира опасности при по-ниски скорости в града, като пешеходци, които се канят да пресекат или се движат в края на пътя, както и паркирани автомобили и велосипедисти.

Автоматични задни мигащи аварийни светлини се активират при висока скорост, в случай че се появи риск от удар отзад от наближаващо превозно средство. Функцията Safe Exit Assist помага за предотвратяване на сблъсък с превозни средства, приближаващи се отзад и встрани, когато вратата се отваря за да излязат пътниците.

Снимка: Lexus

Новият Lexus UX 300h се предлага с нов цвят за каросерията Sonic Copper, който е наличен при всички варианти. Хибридният кросоувър вече се предлага и с опцията за дигитален ключ. Той премахва нуждата от физически ключ и позволява на водачите да отключват и стартират автомобила си с помощта на смартфон. Всичко, което се изисква, е само да носите устройството с вас, освен това до петима човека могат да бъдат упълномощени в приложението, което прави споделянето на автомобили по-лесно и по-сигурно.