Новият KIA Cee'd е по-дълъг и по-нисък от своя предшественик за по-спортна визия и динамичен профил. Дължината е увеличена с 50 мм до 4 310 мм, а височината е намалена с 10 мм до 1 470 мм. Въпреки, че Cee'd второ поколение е конструиран на изцяло нова платформа, моделът е запазил размерът на междуосието от 2 650 мм, което е едно от най-дългите в С-сегмента.
Спортната външност на автомобила е подчертана и от 17- или 18-инчови алуминиеви джанти. С намаления ъгъл на предното стъкло, задния спойлер и внимателно профилираните стоп светлини е постигнат коефициент на съпротивление Cd от едва 0.30, което минимизира консумацията на гориво и шума в купето.
Вижте снимки на новия Cee'd >>
Автомобилът се произвежда ексклузивно в завода на KIA в Жилина, Словакия в 10 екстериорни цвята, 5 от които изцяло нови за марката.
Новият Cee'd ще се предлага с 2 бензинови двигателя – 1.4 MPI и 1.6 GDI, с мощност от съответно 100 к.с. и 135 к.с, както и 2 дизелови - 1.4 WGT/90 к.с. и 1.6 VGT във варианти от 110 к.с. и 128 к.с.
Според KIA, най-търсеният двигател в Европа ще бъде 1.6-литровият дизел с променлива геометрия на турбо компресора, 128 к.с и избор между 6-степенна ръчна или автоматична трансмисии. Средният разход на гориво е едва 4.1 л/100 км. При допълнително оборудване с технология EcoDynamics консумацията на гориво достига ниво от 3.7 л/100 км и ниво на вредни емисии 97 г/км.
Най-мощният 1.6-литров GDI двигател, представен за първи път в модела Sportage, генерира 135 к.с. и въртящ момент 164 Нм. С този мотор Cee'd ускорява до 100 км за 9.9 сек, с разход на гориво от 5.8 л/100 км (5.2 л/100 км при наличието на EcoDynamics) и ниво на вредни емисии СО2 от 119 г/км.
Автомобилът може да бъде окомплектован с ръчни или автоматични скоростни кутии. В зависимост от модела, 1.6-литровият GDI двигател се предлага с изцяло нова 6-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител (DCT) за по-икономично управление и плавно превключване на предавките. DCT е изцяло разработена от инженерния екип на KIA и представлява комбинация от 2 ръчни трансмисии – с едната се задвижват 2, 4, 6 и задна скорост, а с другата се превключват 1, 3 и 5 предавки.
Новият KIA Cee'd е оборудван с напълно независимо предно окачване MacPherson и многоточково задно за по-добро управление и поведение на пътя. Моделът може да бъде поръчан с изцяло новата система Flex Steer, която предлага три модула – комфортен, нормален и спорт – и позволява на шофьора да избере режим в зависимост от пътните условия и стилът на управление.
Въпреки че междуосевото разстояние от 2 650 мм е запазено от първо поколение Cee'd, новият модел е с уголемени размери, което осигурява по-обширно вътрешно пространство и комфорт за пътниците. Вместимостта на багажното отделение е увеличена с 12% до 380 л, а делимите задни седалки осигуряват напълно равен под за оптимизиране на пространството.
Интериорът на второ поколение Cee'd е изцяло нов, изработен от висококачествени материали, нова скоростна кутия, сензорна технология и усъвършенствана ергономичност. Таблото, контролните уреди и воланът са лесно достъпни, ориентирани към водача. Серийно се предлагат регулируем по височина и дълбочина волан, iPod, Aux и USB входове, аудио система с 6 тонколони и управление от волана, борд компютър и др.
Клиентите на новия Cee'd ще избират между интериорни акценти в светъл хром, черен лак и метал, черен или бежов текстилен интериор, както и кожен салон.
Приоритет при разработването на модела са мерките за активна и пасивна безопасност за максимална защита на пътниците. В базовото оборудване на новият Cee'd са включени 6 въздушни възглавници, ESC, ABS, асистент за потегляне по наклон HAC (Hillstart Assist Control), VSM (Vehicle Stability Management) система за цялостно управление стабилността на автомобила., ESS (Emergency Stop Signal) система, която спомага предотвратяването на произшествия чрез допълнителен светлинен сигнал при внезапно спиране.
Проектиран, конструиран и произведен в Европа, ексклузивно предназначен само за европейския пазар, новият Cee'd хечбек е с усъвършенствана визия, нови технологии и по-добро управление от неговия предшественик.