Трябва да ви кажа, че тази кола ме изпълни още като показаха концептуалният модел преди две години в Лос Анжелис. Въпреки че серийния модел не е толкова дизайнерски, колата е супер на живо. Това е точно кола за нашите улици – 4x4, компактна, пъргава. Не успях да видя кой я кара, или поне не го познах. Може да е някой спортист, не съм сигурен, но беше някакъв млад пич. Снимах Тигуана с моя телефон, защото според мен наистина е първия. Един приятел беше проучил кога ще докарат Тигуана в България и беше питал в официалното представителство Порше БГ. Казали са му, че ще го вкарат в началото на 2008 г., което е почти веднага след Германия. В автокъщите също още го няма. Доколкото знам новите модели се продават на квоти и понеже търсенето е по-голямо от производството, всичко става с предварителна поръчка и няма да е толкова лесно да се вкара. Интересното е, че доколкото разбрах цената му за България ще е много прилична – започва от 47 000 лева с ДДС. А екстрите вътре са доста, имам предвид като стандарт. Четох в Авто Билд, че Тигуана се предлага серийно с две различни предници и можеш да си избереш или градска, или офроуд. Едната е с наклон 18 градуса, а другата с 28 градуса. Обаче още по-якото е, че има асистираща система за офроуд терени, която се включва, забележи – с натискане на едно копче. Тази система настройва педала за газта при спускане по наклон и регулира антиблокиращите системи, за да могат спирачките да действат по-добре. Настройва се и блокировката на диференциала и това оптимизира въртящия момент при изкачване. Най-впечатляващото според мен обаче е това, че Тигуан на практика паркира сам. Има система, която си харесва място за паркиране, измерва дистанцията и дори завърта волана. Единственото, което прави водача е да подава газ и спирачка!!! Това е направо невероятно и искам да тествам колата, за да го видя с очите си. Това ще съсипе приятелката ми – кола, която сама паркира  Абе отсякъде си става колата. Предполагам, че София ще се наводни с Тигуани, както стана с Туарег. Между другото „голямато братче на Тигуан” Туарег също е много добра машина. А знаете ли защо се казва Тигуан? От „тигър” и „игуана” – много готино име.