След официалното представяне на новия изцяло електрически Fiat 600e в началото на месец юли, сега италианската компания FIAT обяви и дебюта на нова хибридна версия, която ще се предлага от началото на 2024 г. Новият Fiat 600 Hybrid е предназначен за онези няколко страни, където преминаването към електричество все още се случва с по-бавни темпове. Така новият кросоувър Fiat 600 ще се предлага само в изцяло електрическа версия 600e или като електрифициран хибрид.

"Новият Fiat 600 Hybrid е за страни като Италия, нашия вътрешен пазар, където преминаването към изцяло електрически автомобили все още не е започнало наистина. Ето защо, за тези избрани страни, заедно с новия напълно електрически Fiat 600e, ние ще предложим 600 Hybrid, който се надяваме да отвори вратата към един по-електрифициран свят", коментира Оливие Франсоа, главен изпълнителен директор на FIAT и глобален маркетингов директор на групата Stellantis.

Снимка: FIAT

Новият Fiat 600 Hybrid с хибридно задвижване ще бъде пуснат в две нива на оборудване - в ексклузивната версия La Prima и в достъпна версия. Двигателят монтиран на новия Fiat 600 Hybrid е тип мек хибрид, който чрез технологията си осигурява висок комфорт и производителност.

Благодарение на тази усъвършенствана технология, новият 600 Hybrid предлага истинско хибридно изживяване, което позволява на шофьора да се наслади на гладко и електрическо шофиране не само когато пътувате в града със скорост под 30 км/ч, но и по градски и селски пътища, когато водачът отпуска педала на газта при стабилизирани условия или на наклон и в същата ситуация на магистралата. Кросоувърът осигурява гладко шофиране и пътуване благодарение на ремъчния стартер, който прави безшумен и ефективен преход между бензиновия двигател и електромотора.

Снимка: FIAT

Тайната на представянето се крие в синергията между 1,2-литровия 3-цилиндров бензинов турбодвигател, който може да достави до 100 к.с., 48-волтовата литиево-йонна батерия и новата 6-степенна електрическа трансмисия с двоен съединител, която включва електромотор с мощност 21 кВт, инвертор и централен блок на трансмисията, осигуряващ оптимизиране на електроенергията.

Допълнителната електрическа мощност подобрява еластичността при ниски обороти и по време на потегляне, осигурявайки на водача тихо стартиране и бърза реакция, с пъргави и бързи стартове. Освен това тази технология позволява възстановяване на енергията при намаляване на скоростта на автомобила и спиране. При нормални условия на шофиране, двигателят е проектиран да оптимизира разхода на гориво и да спести до 15% емисии на CO2 в сравнение с бензинов двигател с автоматична скоростна кутия и да отделя само между 110 до 114 г/км CO2.

Снимка: FIAT

Новият Fiat 600 Hybrid се характеризира с ускорение от място до 100 км/ч за около 11 секунди и практически мигновено подаване на въртящ момент от електромотора. Поради това производителността на двигателя с вътрешно горене се поддържа бързо при рестартиране и производителността се оптимизира, смекчавайки ефекта на турбодупка и осигурявайки пъргава реакция при натиск върху педала на газта. По същия начин, ако се стартира в чисто електрически режим, двигателят с вътрешно горене се стартира, за да подпомогне необходимостта от мощност.

Хибридното захранване има множество предимства, като не на последно място при стартиране в изцяло електрически режим, потеглянето е гладко, безшумно и с нулев разход на бензин. По същия начин електрическият мотор подобрява ефективността и динамиката на автомобила, позволявайки на новия Fiat 600 Hybrid да се движи с изключен двигател с вътрешно горене в определени ситуации.

Снимка: FIAT

Този режим се активира по време на градско шофиране под 30 км/ч и има 1 км пълен електрически пробег по градски и селски пътища с гладко шофиране, когато водачът отпусне педала на газта при стабилизирани условия или при спускане, и в същата ситуация на магистралата. По този начин потреблението на енергия и нивото на зареждане на батерията могат да се управляват съвместимо.

Само електрическо захранване може да се използва и за електронното пълзене - функция, която се използва за извършване на поредица от кратки движения напред без натиск върху педала на газта, например в задръстване. Автомобилът може да се паркира и в изцяло електрически режим, на първа предавка или на заден ход. Освен това хибридното захранване е проектирано да възстановява енергията по време на намаляване на скоростта и спиране.

Снимка: FIAT

Предимствата на тази технология са по-ниска консумация на гориво и ниски емисии, и повече опазване на околната среда. По-малко шумово замърсяване и повече комфорт и забавление, благодарение на плавността на електрическата трансмисия с двоен съединител и отзивчивостта на захранването. Новата технология във Fiat 600 Hybrid дават допълнителен тласък на ежедневието, лесни са за използване и могат да отговорят на нуждите на всеки потребител по отношение на свободата на движение.

Новият Fiat 600 Hybrid взема най-доброто от сегментите B и B-SUV, за да предложи красиво, радостно и комфортно изживяване при шофиране, с което марката Fiat се завръща в B-сегмента. Това е много практично решение за любителите на града и идеалното въплъщение на ценностите на марката за италиански стил и устойчивост. Симпатичен и красив, новият Fiat 600 Hybrid предлага изобилие от пространство с дължина 4,17 метра, разполага с 5 врати, удобно побира 5 човека и има 15 литра вътрешно място за съхранение, с най-добрия в класа багажник с товарен капацитет от 385 литра.

Снимка: FIAT

Новият Fiat 600 Hybrid е много подходящ за онези млади клиенти, които търсят екологично решение за мобилност, като се отличава с ексклузивни седалки от рециклиран плат с бели акценти и матов черен пластмасов панел на арматурното табло на биологична основа. Новият Fiat 600 Hybrid La Prima предлага изискан стил, технологии и комфорт, за да осигури завладяващо италианско изживяване за Dolce Vita (Слъдък живот).

Моделът е оборудван с най-съвременните функции за безопасност и помощ, като има всички предимства за връзка с градската и извънградската мобилност с ниво 2 на асистирано шофиране. Вътре и двете версии се характеризират със специален интерфейс човек-машина със специфичен цвят за енергийния поток, лостчета за превключване, позволяващи смяна на предавките, когато сте в ръчен режим, и заглушаване на звука на бензиновия двигател през екрана на радиото. Новият 600 Hybrid ще се предлага в Европа от началото на 2024 г. на цена от 24 950 евро.