Новата Skoda Kodiaq дебютира с повече пространство и разнообразни двигатели
Второто поколение на големия SUV се предлага с Plug-in хибридно задвижване с изцяло електрически пробег от над 100 километра
Чешката компания Skoda Auto представи второто поколение на кросоувъра Kodiaq. До момента от първото издание са произведени 841 900 автомобила Kodiaq и са намерили клиенти на 60 пазара по света. От 2016 г. големият SUV на Skoda също така спечели повече от 40 международни награди, сред които и "Кросоувър на 2017 година" в България.
Второто поколение на Skoda Kodiaq издига устойчивостта и ефективността на следващото ниво и впечатлява с нова интериорна концепция. Изцяло новият Kodiaq разполага с 13-инчов сензорен дисплей на информационно- развлекателната система, иновативни интелигентни циферблати на Skoda с тактилни контролни бутони и нова структура на гамата с избор на различен дизайн.
Второто поколение на кросоувъра ще се предлага с богата гама от пет задвижващи агрегата, предлагащи мощности от 150 к.с. до 204 к.с., която за първи път включва и plug-in хибридна версия с електрически пробег от повече от 100 км. Двата най-мощни двигателя са стандартно съчетани със задвижване на четирите колела 4x4. В новия Kodiaq дебютират и последните поколения LED матрични фарове и системата за динамично управление на ходовата част.
Вижте как изглежда новата Skoda Kodiaq в детайли >> >> >>
Новата Skoda Kodiaq е пораснала умерено в сравнение с предшественика си, но с голям ефект във вътрешното пространство. На дължина новата версия е пораснала с 61 мм и достига 4758 мм и междуосие от 2791 мм. Ширината от 1864 мм и почти непроменената височина от 1659 мм създават много просторен интериор. В 7-местната версия пътниците на третия ред седалки вече разполагат с място за главата от 920 мм, което е с 15 мм повече, отколкото в предшественика.
Второто поколение Skoda Kodiaq има изваян преден капак с преработено лого на Skoda с матово покритие от тъмен хром, съвпадащ с рамката на шестоъгълната решетка на Skoda, която по избор може да бъде осветена с 14 светлинни елемента, образуващи светлинна лента между фаровете. Под решетката има широк въздухозаборник, ограден от две въздушни завеси. Удължената линия на покрива е аеродинамично оптимизирана и се спуска леко към задната част.
Коефициентът на съпротивление на изцяло новия Kodiaq е намален до 0,282. Направени са значителни аеродинамични подобрения с интегрирането на оптимизирано управление на въздуха за охлаждане на двигателя и спирачките, външни огледала с аеродинамични контури, преработени предни и задни брони, аеродинамични колела, удължен спойлер на покрива и интегрирани надлъжни релси на покрива. Задната част се характеризира с голяма и широка задна врата. Заедно с ниския праг за товарене, това прави ползването много лесно.
Надписът, съответстващ на новото лого на Skoda, е разположен централно на вратата на багажника и е завършен в матов хромиран цвят. Под вратата на багажника има голяма, преработена задна престилка с широк интегриран дифузьор. Нова опция е новата D-колона с матово покритие от тъмен хром. Друг акцент идва в дизайна са опционалните LED матрични фарове от второ поколение.
Новите фарове съдържат 50% повече светлинни сегменти и предлагат 15% повече светлинна мощност от първото поколение, повишавайки безопасността за потребителите. Новите фарове са стандартни за варианта Sportline, а като опция се предлага хоризонтална светлинна лента на предната решетка.
Горните Bi-LED фарове и матричният модул отдолу съдържат общо 36 отделни светлинни сегмента. Те създават типичния вид на Skoda Kodiaq с четири очи през нощта. Между двете вертикално разположени очи има фина L-образна LED лента, която служи за дневни светлини, габаритни светлини и мигачи. Статичната ъглова светлина близо до вътрешния ръб на модула на фара се стеснява към решетката на Skoda. Външният вид на матричните LED фарове също се определя от кристалната линия.
Този кристален елемент подчертава контурите на блока на фаровете, като му придава допълнителна нотка на елегантност. Базовата версия на предните фарове също използва само LED технология, както и стандартните задни светлини. Опционалната горна версия на задните светлини и стандартна за Sportline се предлага с анимирана функция за добре дошли и динамични мигачи. Те са разделени на три секции с остър дизайн, включващ осветени кристални елементи.
Новият широк С-образен светлинен подпис се простира далеч към центъра на вратата на багажника. Отдолу червена светлинна лента с кристална структура свързва двете задни светлини. Базовата версия на предните фарове и задните светлини също използва като стандарт само LED технология.
Изцяло новата Skoda Kodiaq се предлага във версии Selection и Sportline, както и с различни възможности за избор на дизайн, като се движи върху големи лети джанти с диаметър от 17 до 20 инча. Базовата версия идва със 17-инчови джанти в сребристо. Skoda предлага 9 цвята за големия си SUV, сред които два плътни цвята и общо 7 метализирани лакови покрития, включително новия златен металик Bronx.
Новата Skoda Kodiaq се предлага с напълно обновен интериор и нов набор от контролни бутони. Новият сензорен екран на информационно-развлекателната система е с размери до 13 инча. Под екрана са позиционирани новите интелигентни циферблати на Skoda, осигуряващи бърз достъп до множество функции на колата. За първи път за големия SUV на Skoda се предлага с head-up дисплей, който допълва 10-инчовия виртуален кокпит пред водача.
Новата централна конзола има изчистен вид, тъй като селекторът на автоматичната скоростна кутия DSG вече е монтиран на кормилната колона. Адаптивните интелигентни циферблати на Skoda позволяват по-лесен контрол. Всеки въртящ се бутон осигурява интуитивен достъп до различни функции, а дигиталният дисплей гарантира бърз и изчерпателен преглед по всяко време.
Четири USB-C порта с мощност от 45 вата осигуряват бързо зареждане на смартфони, таблети или лаптопи. Новият Kodiaq е винаги онлайн, предлагайки множество мобилни онлайн услуги и приложения за информация и развлечения. В новата Skoda Kodiaq своят дебют прави Phone Box, който позволява индуктивно зареждане на два смартфона и включва функция за охлаждане.
Ергономичните предни седалки предлагат функция за масаж като опция, както и отопление на седалките, волана, предното стъкло и задното стъкло. В новия модел на Skoda са използвани екологично чисти материали за целия интериорен текстил. Skoda използва тапицерия от 100% рециклиран полиестер за новия Kodiaq.
Гамата на новата Skoda Kodiaq все още включва версии с два или три реда седалки, защото около 40% от всички продадени Kodiaq са 7-местни. Практичността е несравнима в този сегмент. Багажният капацитет също се е увеличил, като при 5-местната версия той е нараснал със 75 литра до 910 литра без сгъване на задните седалки. Със сгънати задни седалки максималният капацитет е увеличен с 40 литра до 2105 литра.
Новият 7-местен вариант вече побира 340 литра зад третия ред седалки, което е със 70 литра повече от преди и 845 литра със сгънати седалки на третия ред, което е увеличение с 80 литра. Максималният товарен капацитет на 7-местния модел вече е 2035 литра или с 30 литра повече в сравнение с първото поколение.
Новият Kodiaq е построен на усъвършенстваната платформа MQB Evo и е до голяма степен е унифициран като технология с другите кросоувъри на групата. Гамата от двигатели на Skoda предлага пет модификации. Базовият вариант на Skoda Kodiaq с предно задвижване е оборудван с 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов агрегат 2.0 TDI с мощност 150 к.с., а 1,5-литровият 4-цилиндров бензинов турбомотор 1.5 TSI е с мощност 150 к.с. и сега е допълнен от 48-волтов стартер-генератор.
Задвижването на четирите колела със съединител на задната ос се предлага само при двигателите 2.0 TSI с мощност 204 к.с. и 2.0 TDI със 193 к.с. Всички модификации са съчетани със 7-степенна роботизирана автоматична скоростна кутия DSG с два съединителя.
В гамата на новата Skoda Kodiaq за първи път е включен и зареждащ се от контакта с електричество Plug-in хибрид Skoda Kodiaq iV. Електрическата система комбинира 1,5-литровия 4-цилиндров бензинов турбоагрегат със 150 к.с., който работи заедно с електромотор, вграден в 6-степенната роботизирана автоматична трансмисия DSG.
Задвижването е само предно, а пиковата мощност на системата е 204 к.с. Пълното зареждане на батерията от 25,7 кВтч трябва да е достатъчно за изминаването на повече от 100 км при шофиране в електрически режим. Батерията може да се зарежда на бързо зарядно устройство DC с мощност 50 кВт, като зарядът от 10% до 80% може да бъде възстановен за около 25 минути.
Осигурено е и зарядно устройство AC с мощност 11 кВт. Часове след премиерата в Берлин се появи информация, че по-нататък Skoda ще представи и спортна версия Kodiaq RS, която ще се задвижва от 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор 2.0 TSI и ще разполага с мощност от 265 к.с.
Новата Skoda Kodiaq ще се предлага на европейския пазар от началото на следващата година, като цените ще бъдат обявени по-късно, а поръчките ще бъдат отворени през декември.