Новата Mazda 6e дебютира с два варианта на електрическо задвижване
Японската компания представи на автосалона в Брюксел изцяло новия модел със силует на купе и автономен пробег от 552 км
На автомобилното изложение в Брюксел японската компания Mazda представи новата изцяло електрическа Mazda 6e. Новият модел с 5 врати предлага две опции за задвижване, за да отговаря на различните предпочитания за шофиране. Първата версия на Mazda 6e е оборудвана с батерия от 68,8 кВтч, осигуряваща пробег до 479 км. Батерията се зарежда от 10% до 80% само за 22 минути, а допълнителен пробег от 235 км може да се добави за 15 минути. Батерията може да се зарежда на бърза станция с мощност от 200 кВт. Електрическият мотор доставя мощност от 258 к.с.
Вижте как изглежда новата Mazda 6e >> >> >>
За тези, които предпочитат непрекъснато шофиране на дълги разстояния, батерията от 80 кВтч на Mazda 6e Long Range позволява пробег до 552 км, а електрическият мотор развива 245 к.с. И двете конфигурации са със задвижване на задните колела, осигуряват въртящ момент от 320 Нм и обещават плавно ускорение, като спринтът от 0 до 100 км/ч ще става за под 8 секунди, а максималната скорост е ограничена до 175 км/ч.
Наелектризиращ дизайн със силует на купе
Новата Mazda 6e представя следващата еволюция на философията на дизайна на Mazda - "Kodo: Душата на движението". Нейните гладки, плавни линии и смели черти придават на автомобила силно, но изискано присъствие. Ниската линия на покрива и силуетът на купе с къса задна част предлагат спортен вид, като запазват функционалността на хечбек с 5 врати.
Отличителните дизайнерски детайли на новата Mazda 6e включват смел светлинен подпис, врати без рамки и интегрирани дръжки във вратите, които създават привлекателен и модерен външен вид. Емблематичните четири кръгли задни светлини и електрическият спойлер, който излиза автоматично при 90 км/ч, добавят нотка динамика.
Просторен интериор и качествена изработка
Интериорът на Mazda 6e е вдъхновен от японската концепция MA, която подчертава простотата и отвореното пространство. Пътниците отпред и отзад ще се радват на щедро пространство за краката, а панорамният люк осигурява естествена светлина. Първокласните материали създават спокойна, фокусирана и изящна атмосфера, докато плаващата централна конзола и арматурното табло подобряват усещането за лекота.
Новата Mazda 6e се предлага в две нива на оборудване. Версията Takumi включва интериор от изкуствена кожа в топло бежово или черно, докато високата версия Takumi Plus предлага комбинация от първокласна кожа напа и велур, както и електрически сенник на покрива. Заедно елементите на външния и вътрешния дизайн създават сплотена комбинация от стил, комфорт и функционалност.
Интелигентен кокпит с голям сензорен екран
Интелигентният кокпит е фокусиран върху водача, включващ персонализиран 14,6-инчов сензорен екран, 10,2-инчов цифров екран на инструменталния панел и 50-инчов виртуален Head-Up дисплей на разстояние 7,5 метра с добавена реалност, който прожектира ключова информация, като навигация и скорост, директно в линията на видимост на водача.
Усъвършенстваните гласови и жестови контроли опростяват взаимодействията с функции като климатик, навигация и мултимедийни системи. Пътниците в новата Mazda 6e могат да се наслаждават на висококачествена музика чрез аудиосистемата SonyPRO с 14 високоговорителя.
Безопасност и грижа за всички пътници
Безопасността е приоритет в новата Mazda 6e. Цели 9 въздушни възглавници предпазват пътниците, а усъвършенстваната система за подпомагане на шофирането на Mazda с автономно аварийно спиране, предупреждение за напускане на лентата, разпознаване на пътни знаци и много други функции помага на водачите да избягват потенциални опасности.
Новата система за наблюдение на заетостта използва вътрешна камера, за да открива деца на задните седалки и да ги прожектира на централния дисплей. При напускане на автомобила предупредителен звук гарантира, че малките деца няма случайно да останат в колата без надзор.
Съчетавайки японско майсторство, обмислен дизайн и авангардна технология, изцяло новата Mazda 6e ще пристигне в шоурумите на европейските дилъри през лятото на 2025 г. Очаква се базовата цена в Германия да бъде 45 000 евро.