Новата Lancia Ypsilon се предлага и като Hybrid
Моделът ползва същата хибридна технология от Opel Corsa и Peugeot 208 с мощност от 100 к.с. и среден разход от 4,6 литра на 100 км
Новата Lancia Ypsilon беше представена официално в средата на февруари като изцяло електрическа версия. Сега Ypsilon пристига на пазара в Европа и като Mild-Hybrid, който ще бъде важен за неговия успех, тъй като електрификацията се забавя в цяла Европа. Новият Ypsilon разчита на задвижване от същата хибридна система, която неговите братовчеди като Opel Corsa или Peugeot 208 вече имат.
Както можете да видите на снимките, новият Ypsilon Hybrid е почти същият като електрическата версия. Ако има естетически детайл, който отличава Ypsilon Hybrid от електрическата версия, това е предната му част. Въпреки че и двата модела имат едни и същи светлини, хибридът има четири допълнителни отвора, които се намират под хромираната лайстна и под скарата на долния въздухозаборник на бронята. Тези отвори напомнят на рали моделите Delta и служат за осигуряване на въздух за охлаждане на бензиновия двигател, който сега е поставен под предния капак. Всичко това му придава състезателна и много лична нотка.
За интериора на Ypsilon Hybrid, марката Lancia поддържа сътрудничеството си с Cassina. Италианската фирма за мебели позволява на Lancia да използва материали от нейния каталог за да ги внедри в своите седалки или панели на вратите. Прави впечатление и стилът на дизайн на всекидневна с масичка за кафе или оформлението на контролния панел с централния дисплей. Всичко това е придружено от информационно-развлекателната система SALA или автономно шофиране от ниво 2.
Голямата новост при Lancia Ypsilon Hybrid е нейното хибридно задвижване, което съчетава 1,2-литров 3-цилиндров бензинов двигател 1.2 PureTech с мощност 100 к.с., свързан с 6-степенната автоматична трансмисия с двоен съединител e-DCT с 48-волтова електрическа технология на Stellantis. В този случай хибридната система поддържа електрически функции и работи само на електроенергия при стартиране, при паркиране, в задръстване и при движение с ниска скорост за подобряване на ефективността.
Ниската консумация се постига, тъй като трансмисията интегрира в корпуса си електромотор с мощност 28,5 к.с. С тази хибридна система Lancia Ypsilon ускорява от 0 до 100 км/ч за 9,3 секунди и развива максимална скорост от 190 км/ч. Средният разход на гориво е 4,6 литра на 100 км, а емисиите на CO2 са 103 г/км. В Италия новата Lancia Ypsilon Hybrid се предлага на цена от 28 000 евро в най-високата версия Edizione Limitata Cassina.