Scania отпразнува своята 125-годишнина, показвайки последните си постижение - новите R и S серии.


Вижте как изглеждат новите камиони на Scania >> >> >>



S-кабината
е най-върховото постижение на шведския инженеринг в областта на тежкотоварните превози, съчетаващо мощността на 16-литров V8 дизелов двигател с мощност от 730 к.с. и 3500 Нм въртящ момент, със стилна кабина, тапицирана с черна кожа и контрастни червени шевове.

По-ниско откриваме S580, където шведите отново са заложили на луксозния салон, а 16-литровият V8 дизелов двигател има мощност от 580 к.с. и 2950 Нм въртящ момент.

Вижте S-серията в действие:




Бюджетното предложение на Scania е R-серията, която отново е изключително комфортна и просторна, но кабината е тапицирана с текстил, вместо с кожа. За задвижването отговаря 13-литров 6-цилиндров редови дизелов агрегат, който при входящата версия има мощност от 410 к.с. и 2150 Нм въртящ момент.

R-серията има и разновидности с мощност от 450 к.с. и 2350Нм въртящ момент и 500 к.с. и 2550 Нм въртящ момент.

Вижте новата R-серия:




Както можем да кажем от личен опит - и двете разновидности са изключително удобни, а това се усеща още при изкачването на стъпалата към кабината, които са с покритие против плъзгане.

Въпреки че новата генерация Scania предлага две серии с по няколко различни конфигурации на двигателя, камионите са много различни един от друг.

Това се дължи на факта, че Scania е решила да оптимизира всеки един камион спрямо нуждите на купувача и това за какво ще използва той машината.

Изборът за сега се състои между 24 варианта на кабината и 28 варианта на камионите, всеки създаден да пасва перфектно за различни приложения - превоз на жито, дървесен материал или нещо съвсем друго.

Максималният допустим товар, който може да се транспортира по шведските пътища е 63 тона, а камионите на Scania могат дори и повече.

На тестовото трасе край град Сьодертале, Швеция ние лично тествахме почти всички варианти и с лекота шофирахме композиции от 60 тона.

Всъщност, никой от екипа ни няма книжка с професионална категория и първоначално огромните шведски камиони изглеждаха доста заплашително на пътя. Но влизайки в кабината, всичко става изключително лесно.

Смяната на предавките се извършва от автоматична 12-степенна трансмисия, камионът има доста системи подпомагащи спирането и тръгването по наклон, както и спускането по него и единственото, за което трябва да се грижи водачът, е да завива, да поддържа скоростта и естествено - да следи пътната обстановка.

Високата позиция на пътя и по-голямото зрително поле също помагат и в крайна сметка се оказа, че новото поколение камиони на Scanie се шофира по-лесно от малък хечбек или дори от луксозен седан.

В крайна сметка тясното и пълно със завои трасе не ни затрудни изобщо.

И тъй като по пистата имаше разположени препятствия и неравности, можем да кажем, че камионите се държат изключително стабилно при резки завои, и то при превоз на над 60 тона товар в композиция от две ремаркета.

Вижте краш тестове на новата генерация Scania:




Друго нещо, в което шведите са първенци е консумацията на гориво.

Всички камиони отговарят на новия Евро 6 стандарт, а благодарение на новия двигател, аеродинамичната конструкция на купето и специалната оптимизация според нуждите на клиента новото поколение на Scania са най-икономичните камиони за тежкотоварен транспорт.

Само за година бихте спестили хиляди от по-икономичните нови камиони на Scania.

Комфортът, който осигурява кабината, пък е "черешката на тортата" и отново можем да потвърдим, че разположеният зад седалките матрак най-вероятно е по-мек и комфортен от вашето собствено легло.

Със сигурност можем да кажем, че новото поколение камиони на Scania е най-доброто като качество на изработката и предлагани технологии, а предвид системите за сигурност е лесно да допуснем, че след 20-тина години автономните автомобили за тежкотоварен превоз на шведската марка ще са лидери в сегмента.