Новата Mazda EZ-6 ще влезе в серийно производство като глобален модел за Европа и Китай през есента на 2024 г., според официална информация от PR Newswire. Новата Mazda EZ-6 беше представена официално за китайския пазар на автосалона в Пекин през пролетта. Компанията Mazda наскоро представи процеса на проектиране и разработка на EZ-6 за потребителите от Китай за първи път в централата си в Хирошима.

Вижте как изглежда наследникът на Mazda 6  >>  >>  >>

През юли автомобилът успешно слезе от поточната линия в Changan Mazda, съвместното предприятие на Mazda в Китай. В същото време Mazda и Changan Mazda подписаха споразумение за сътрудничество при износ на електрически превозни средства, определяйки Changan Mazda като ексклузивна китайска нова енергийна изследователска и развойна база и производствена линия за световния пазар. От това става ясно, че EZ-6 ще бъде първият глобален нов модел на Mazda.

Снимка: Mazda

Настоящата Mazda 6 беше спряна в Япония в края на април 2024 г. след 12-годишно производство и се очаква бързо да го последват и други пазари. Името "Mazda 6e" беше запазено като абревиатура и лого в Европа. Засега Mazda разполага само с кросоувъра MX-30 със скромен пробег като чисто електрически автомобил в своята гама.

Планирано е новата Mazda EZ-6 да бъде официално представена като глобален модел през есента на 2024 г. и първоначално ще бъде налична на китайския пазар, а от 2025 г. и на европейския. Mazda иска да използва обширното си ноу-хау за оптимизиране на динамичната производителност от ерата на двигателите с вътрешно горене, за да увеличи удоволствието от шофирането на Mazda EZ-6 и да издигне на нови висоти сливането на автомобила и водача в едно, както гласи слогана Jinba-Ittai.

Снимка: Mazda

Преди това експерти от европейския център за научноизследователска и развойна дейност на Mazda завършиха динамичната настройка на производителността и валидирането на Mazda EZ-6 в автомобилния тестов център в Чонцин, най-взискателният автомобилен тестов полигон в Китай.

Новата електрическа Mazda EZ-6 използва софтуер и технология за електрификация от Changan Automobile, китайският партньор на Mazda. Новият автомобил ще бъде оборудван със система за автономно шофиране от ниво 2,5, четири панорамни камери с висока разделителна способност и 12 ултразвукови радара с висока производителност. Той ще реализира различни сценарии за интелигентно шофиране като автономно паркиране, паркиране с дистанционно управление, интелигентно паркиране с проследяване.

Снимка: Mazda

Според предишна информация, новата Mazda 6е ще бъде електрически седан със задно предаване, но ще се предлага и като plug-in хибрид с бензинов двигател и електромотор. Новата Mazda EZ-6 е разработена от съвместното предприятие Changan Mazda. Елегантният седан притежава изобилие от характеристиките на дизайнерския език на Kodo, който обичаме, но с добавяне на частично осветена решетка и разтегателни дръжки на вратите. Над задните светлини има активен спойлер. Новата Mazda EZ-6 е стъпила на аеродинамично оптимизирани 19-инчови джанти, има голям панорамен стъклен покрив и врати без рамки.

Електрическият седан има разкошен интериор, който изглежда много по-луксозно от това, което познаваме от последната модификация на Mazda 6. Салонът определено изглежда шикозно с обширната преливаща централна конзола, която е много интересна.

Снимка: Mazda

Заедно с официалните снимки идват и няколко технически спецификации. Като електрическа кола, Mazda EZ-6 има задвижване на задните колела и многораменно задно окачване. Разпределението на теглото е 50:50. Според китайския цикъл за изпитване на електромобили, с поставената батерия колата ще има пробег от 600 км. Зареждащият се в контакта plug-in хибрид PHEV трябва да покрива общ пробег от над 1000 км. Автомобилът е дълъг 4,92 метра, широк 1,89 метра и висок 1,48 метра. Това го прави малко по-голям от настоящата Mazda 6, която все още имаме на разположение.

"Ние ще продължим да предлагаме на нашите клиенти вълнуващи автомобили, като оптимизираме двигателите с вътрешно горене за ерата на електрификацията и разширяваме възможностите за постигане на въглеродна неутралност по множество начини. Като се има предвид съвместимостта на роторния двигател с електрификацията и въглеродно неутралните горива, Mazda ще усъвършенства технологията чрез кооперация. Производството и конкуренцията ще продължат да се развиват, за да се гарантира, че могат да направят всеобхватен принос към обществото", каза президентът на Mazda Масахиро Моро.