На търг на RM Sotheby's, проведен в музея на Mercedes-Benz в Щутгарт, беше продаден уникален състезателен Mercedes-Benz W196 R Stromlinienwagen, с който легендарният 5-кратен световен шампион във Формула 1 Хуан Мануел Фанджо спечели няколко състезания през 1954 г. и 1955 г. Купувачът, чието име не се съобщава, е платил за колата малко над 51 милиона евро.

Вижте уникалния Mercedes-Benz W196 R Stromlinienwagen  >>  >>  >>

Уникалният Mercedes-Benz W 196 R Stromlinienwagen (думата Stromlinienwagen може да се преведе от немски като "опростено превозно средство с каросерия с ниско въздушно съпротивление" или "кола с обтекаема форма") е конструиран през 1954 г. и стана най-скъпата състезателна кола в света и втората най-скъпа кола, продавана някога на публичен търг. Първото място заема шосеен Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe от 1955 г., който беше продаден на търг през 2022 г. За него бяха платени 135 милиона евро.

Снимка: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz W 196 R Stromlinienwagen е уникален с това, че е единственият автомобил със затворени колела, който е печелил състезания във Формула 1. Победите му са в Гран при на Франция през 1954 г., Гран при на Италия през 1954 г. и Гран При на Буенос Айрес през 1955, всичките спечелени от аржентинеца Хуан Мануел Фанджо.

Състезателният Mercedes-Benz W 196, разработен под ръководството на легендарния германски дизайнер Рудолф Уленхаут, имаше няколко модификации. Версията със затворени колела на Stromlinienwagen беше разрешена от правилата на Формула 1 по онова време и беше използвана от екипа на Mercedes-Benz на високоскоростни писти като легендарната италианска "Монца" с нейните бързи завои, докато на относително бавни писти с остри завои, където е необходима по-голяма маневреност, Mercedes-Benz използва болидите с отворени колела. Някои състезания включват коли с отворени и затворени колела.

Снимка: Mercedes-Benz

Продаденият на търг екземпляр с номер на шаси 00009/54 и сериен номер 16 е буквално бойна машина, използвана за постигане на победи, което обяснява високата му историческа стойност и цена. Редовият 2,5-литров 8-цилиндров бензинов двигател с директно механично впръскване на гориво произвежда от 257 до 290 к.с. в зависимост от настройките. Скоростната кутия е 5-степенна механична, а максималната скорост е около 290 км/ч.

През 1965 г. кола с номер 00009/54 е дарена на Музея на автомобилните състезания в Индианаполис (САЩ), където се съхраняваше доскоро в отлично състояние. Музеят реши да продаде един от най-ценните си експонати, за да разшири колекцията и фонда за реставрации. Приходите не разочароваха очакванията на служителите на музея.