Mazda има богата спортна история, но от предишната гама от вълнуващи спортни автомобили сега остана само роудстърът Mazda MX-5. Спортните модели с роторни двигатели като RX-7 и RX-8 останаха в миналото, както и мощните версии MPS на стандартните модели Mazda 3 и Mazda 6.

Вижте новите спортни концепции на Mazda  >>  >>  >>

Сега Mazda предвижда възраждането на вълнуващите спортни модели. Президентът на Mazda - Масахиро Моро, беше невероятно вдъхновен от положителната реакция, която последва миналата есен от обществеността към концепцията Iconic SP и стартира няколко важни проекта наведнъж.

Снимка: Car Watch

От 1 февруари в компанията Mazda отново ще бъде отворен отдел за разработка на спортни автомобили с роторни двигатели. Вярно е, че както в случая с компактния кросоувър Mazda MX-30 R-EV, нестандартният двигател с вътрешно горене няма да бъде свързан с колелата, тъй като е предназначен единствено да изпълнява ролята на генератор за презареждане на батерията. Но за бъдещото Mazda обещава изцяло нов двигател, който може да се захранва не само с бензин, но и с биогориво, втечнен газ и дори водород.

Снимка: Car Watch

На автомобилното изложение в Токио, японската компания обяви възраждането на спортния отдел. Преди се е наричал MazdaSpeed и е основан през 1967 г., но остава неактивен през последните няколко години. Сега отделът, отговарящ за спортните шосейни автомобили, ще се нарича Mazda Spirit Racing - като заводския отбор, който се състезава в японския шампионат за издръжливост Super Taikyu.

На автосалона бяха представени първите два модела на новосъздадената подмарка и това са роудстърът Mazda Spirit Racing RS и хечбекът Mazda Spirit Racing 3. Първият е модифициран роудстър Mazda MX-5, който в Япония се продава под името Mazda Roadster. Вторият представлява по-спортна версия на серийния хечбек Mazda 3.

И двата модела имат сходни модификации - корпоративен сив цвят, черни ивици, различни брони с развити спойлери и дифузьори, черни джанти с нископрофилни гуми и спирачки Brembo. Интериорът включва спортни седалки тип корито Recaro с четириточкови предпазни колани, тапицерия от алкантара и волан с червен маркер в горната част.

Окачването е модифицирано, като се вземе предвид опитът от участие в състезанията, но на този етап не се казва нищо за модификации на двигателите. Ясно е само, че роудстърът е с 2,0-литров двигател. И двата автомобила формално все още са в статут на концепции, но вече беше обявено, че със сигурност ще станат серийни, а роудстърът Mazda Spirit Racing RS ще излезе на японския пазар тази година. Все още няма информация кога ще се появи спортно купе с роторен двигател.

Снимка: Car Watch