Любовта към шофирането е в ДНК-то на всеки дизайнер и инженер в Mazda и тяхната страст е най-видима в най-продавания роудстър в света - Mazda MX-5. На изложението за мобилност в Токио, заедно с премиерата на актуализираната Mazda MX-5, японската компания Mazda представи концептуалния автомобил Iconic SP.

Вижте как изглежда зашеметяващата концепция Mazda Iconic SP  >>  >>  >>

За задвижването му вместо традиционния 4-цилиндров бензинов двигател на MX-5, Mazda използва двуроторна електрическа система. Задвижването на задните колела се осъществява от електромотор, който черпи енергия от батерия, която може да се зарежда дори от домашния контакт.

Снимка: Mazda

Добавен е компактен двуроторен двигател за удължаване на обхвата, който може да работи на различни горива, включително на водород и възобновяеми горива, за да сте мобилни когато наоколо няма точки за зареждане. Системата е подобна на тази, използвана от новата Mazda MX-30 R-EV.

Mazda Iconic SP е концепция за компактен спортен автомобил, предназначена да се адаптира към новата ера и показва постоянния ангажимент на компанията към създаването на продукти, които задоволяват любовта на клиентите към шофирането и автомобилите.

Снимка: Mazda

Концепцията има нисък център на тежестта, за да осигури отлично пътно поведение и чисто удоволствие от шофирането. Нейните уникални пропорции се дължат на ниския преден капак, постигнат чрез монтирането на лекия и компактен роторен двигател в центъра на автомобила.

Идеята за двуроторен мотор с електрическа система би осигурила двигател с гъвкаво оформление и възможност за използване на различни горива, включително водород, което го прави уникален за Mazda и идеален за спортни автомобили. Ако батерията се зарежда с електричество, получено от възобновяема енергия, е възможно да се шофира в почти неутрално въглеродно състояние.

Концептуалният модел Mazda Iconic SP има обща дължина от 4,18 метра, ширина 1,85 метра, височина 1,15 метра и междуосие 2,59 метра. Теглото на концепцията е 1450 кг. Максимална мощност от 370 к.с. допринася за постигане на съотношение мощност-тегло от 3,9 к.с. на 1 килограм.

Вратите се отварят под ъгъл нагоре в стил Aston Martin, а зад тях се вижда стилен интериор, покрит със синтетичен велур, умело интегрирани дигитални екрани и бутони за избора на предавките.

Снимка: Mazda

Разкривайки концепцията, президентът и главен изпълнителен директор на Mazda Масахиро Моро каза: "Ние обичаме MX-5 и светът обича MX-5. Ние сме решени в епохата на електрификацията да запазим радостта от шофирането, която представлява Mazda MX-5 жива, а Mazda Iconic SP със своя двуроторен двигател и електрическо задвижване с електромотор е нашето мечтано решение. Мечта, за която ще работим усилено. Mazda винаги ще доставя превозни средства, които напомнят на хората, че автомобилите са чиста радост и незаменима част от живота им".

Снимка: Mazda

Заедно с Mazda Iconic SP, на щанда на Mazda са изложени няколко версии на иконата на марката Mazda MX-5, включително най-новия вариант на четвъртото поколение на MX-5, който е значително подобрен с нови LED фарове и задни светлини, заедно с промени в интериора за допълнително подобряване на изживяването при шофиране.

Снимка: Mazda

Освен това на щанда на Mazda е изложено и първото поколение на MX-5 - траен символ на ангажимента на Mazda към радостта от шофирането, както и умален модел на MX-5, за да осигури симулирано шофиране за деца, както и MX- 5, който може да се управлява само с ръцете на водача.

Снимка: Mazda