Maserati никога няма да започне или да се включи в ценова война с конкуренти, каза изпълнителният директор на италианската компания за спортни луксозни автомобили Давиде Грасо.

"Ще бъдем напълно стратегически извън равновесие, ако направим това", каза Грасо на брифинг за медиите. "Цената като цяло е много критичен елемент, особено за луксозна марка. Ето защо е важно да не се ръководим от обемите", каза още Грасо. "Нашата цел е да произвеждаме най-добрите коли, които можем да направим, за да може някой да ги оцени и да плати цената за тях", допълни той.

Компанията Maserati все повече проверява дилърите си, за да гарантира, че поддържат дисциплина по отношение на цените. "Не искаме да изпращаме грешно послание към клиентите", каза още Давиде Грасо.

Maserati GranTurismo и Maserati Grecale

Снимка: Maserati

С отслабването на напрежението във веригата за доставки, особено около полупроводниците, което оказа огромно влияние върху глобалното производство на автомобили, анализаторите се опасяват, че производителите на автомобили може да побързат да намалят цените, за да защитят пазарния си дял, а също и да бъдат в крак с Tesla, която въведе намаления на цените на няколко пазара.

През първата половина на тази година Maserati достави 15 300 автомобила, сред които и новите модели Grecale и Gran Turismo. В Италия цената на Grecale започва от 81 000 евро, докато най-добрият спортен модел MC20 Cielo е на цена от 268 000 евро.

Maserati MC20 Cielo

Снимка: Maserati

Базираната в Модена компания Maserati е автономно звено на конгломерата Stellantis, отчете 121 милиона евро коригирана оперативна печалба през първото полугодие, което е почти двойно повече в сравнение със същия период на 2022 г.

Маржът на коригираната оперативна печалба се повиши от 6,6% до 9,2%. Финансовият директор на Stellantis Натали Найт каза по-рано тази седмица, че Maserati е на път да осигури устойчив марж от 15% през следващата година. В по-дългосрочен план автомобилният производител се стреми към марж от 20%.

Главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Тавареш изключи всякакво първоначално публично предлагане или план за отделяне на марката. По този повод изпълнителният директор на Maserati Давиде Грасо каза: "Това е нещо, което не е на дневен ред за нас, достатъчно сме заети с управлението на марката и сложността на бизнеса в наши дни".