Новият Passat CC е дълъг 4796 мм и широк 1856 мм, което представлява 31 мм нарастване на дължина и 36 мм на широчина. Увеличение има в задната и предната следа съответно с 16 и 11 мм. Издълженият силует пък е редуцирал височината си с 50 мм спрямо стандартния модел. Новостите продължават в интериора. Мултифункционалният волан и контролните уреди зад него са с нов дизайн. Под сателитната тач-скрийн навигация (опция) са ревизираните уреди за климатичната система. Предните седалки могат да се поръчат с подгряване и охлаждане, което преди се предлагаше само в Phaeton. Алуминиеви или дървени апликации в интериора също са в списъка на допълнителното оборудване. За улесняване на водача автомобилът е оборудван със системите Lane Assist и Park Assist, която се предлага в Tiguan и Touran. За приятната атмосфера огромна роля играе панорамният стъклен покрив, дълъг 750 мм и широк 1200 мм. За оптимално пътно поведение на автомобила инженерите са внедрили Dynamic Drive Control или DDC (опция). Системата е с три нива на настройки - comfort, normal и sport, и не само настройва твърдостта на амортисьорите, но и променя характеристиките на електро-механичното серво управление. За задвижването на новия Passat CC се грижат три бензинови и два дизелови двигателя. Базовият агрегат е 1,8-литров TSI със 160 к.с. и 250 Нм. Трансмисията за него е 6-степенна механична или новата 7-степенна DSG. Другият двигател е 2,0 TSI с 200 к.с. и 280 Нм. Шестстепенни механична и автоматични трансмисии са в комплект с него. Топ бензиновият мотор е 3,6 V6 FSI с 300 к.с. и 303 Нм, които посредством 4MOTION и 6-степенна DSG скоростна кутия задвижватчетирите колела. Два нови комън-рейли с мощност 140 и 170 к.с. също ще са в арсенала на Passat CC. По-малкият агрегат е с максимален въртящ момент 321 Нм, докато по-мощният е с 350 Нм.