Лавина от премиери на италианските марки ще има на Moto Expo 2025
„Италия Моторс“ ще покаже 11 нови мотоциклети и скутери Piaggio, Vespa, Aprilia и Moto Guzzi, а Moto Morini ще представи 5 нови модела
Най-мотоциклетната нация в Европа безспорно е Италия - и като производство, и като продажби на двуколесни моторни превозни средства. Италианците щурмуват масирано и родното изложение Moto Expo 2025 с две от големите фирми на Ботуша.
Най-могъщият производител в Европа е Piaggio Group, приютил няколко легендарни марки под крилото си. Това са Piaggio, Vespa, Aprilia и Moto Guzzi. Представител на Piaggio Group у нас е фирмата "Италия Моторс", която ще покаже 11 премиери на Moto Expo 2025.
Другият производител от Италия също е легендарен - Moto Morini. Марката е създадена през 1937 г., но присъства отскоро на българския пазар. Представител на Moto Morini е компанията "Астреко Моторс" и миналата година дебютира на изложението в София с три модела. Сега Moto Morini ще представи пет премиерни модела.
Вижте премиерите на Piaggio, Vespa, Aprilia, Moto Guzzi и Moto Morini на Moto Expo 2025 >> >> >>
Традиционното изложение Moto Expo 2025 ще се състои от 11 до 14 април 2025 г. в зала "Арена 8888 София". То се организира от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП), съвместно с утвърдения си дългогодишен партньор "Експо Тим" ООД.
В гамата на мотоциклети и скутери на Piaggio Group има машини за всеки вкус и всеки джоб. Легендарните класически скутери Vespa ще имат два премиерни модела. Vespa 946 Snake се ражда в "Годината на змията". Това е номерирана лимитирана серия, която съчетава майсторска изработка с италиански дизайн. Смесица от история и легенда, в която бунтарският дух и вечният стил на Vespa се срещат със съвременното излъчване на змията и нейното изтънчено очарование.
Vespa GTS 310 пренася магията на автентичната италианска икона на пътя. Скутерът е елегантен, с непреклонна спортна душа, с комфорт и технологиите на истински "Гран турър". Естествено на щанда ще присъстват и моделите Primavera, Sprint, 946 'bunny', 946 Dragon, GTV и Electrica.
От цялата армада премиери на "Италия Моторс", най-много са тези на Aprilia - цели 6 броя. Както може да се очаква, това са предимно наточени спортни модели. Най-мощният от тях е мотоциклетът Aprilia RSV4. Той е кулминацията на амбициозен проект на Aprilia Racing Division, използващ най-добрите налични технологии. RSV4 получава актуализация за 2025 г. с аеродинамични крила, идващи от MotoGP, нови предни спирачни апарати Brembo Hypure, иновативна прогнозна система за управление на електронните функции и модернизиран двигател E5+ V4 с мощност 220 к.с., който го превръща в най-мощния сериен супербайк в света.
Новият мотоциклет Aprilia RSV4 Factory остава безспорен първенец в класацията, благодарение на полуактивното окачване Öhlins Smart EC 2.0 с функция corner-by-corner, заедно с пакети Track Pack, Comfort Pack и Race Pack, които са част от стандартното оборудване. Не по-малко наточени са по-малките Aprilia RS 660 и RS 660 Factory. Новият RS 660 е спортен мотоциклет за всекидневна употреба и удоволствие от карането. Той не прави компромис със състезателното ДНК на Aprilia.
Със състезателен характер, върхово оборудване, окачване Öhlins, двуцветна седалка и агресивни графики, новата Aprilia RS 660 Factory развива максимална скорост от 240 км/ч, за да доминира на сцената на спортните мотоциклети. Техническата база е същата като на новата Aprilia RS 660 с 2-цилиндров двигател с мощност, увеличена до 105 к.с., ново арматурно табло, усъвършенствана активна електроника APRC, напълно преработен обтекател и състезателна аеродинамика с крила.
Aprilia RS 457 е лек, лесен за управление и с множество технологии. Той предизвиква вълнение във всеки мотоциклетист, независимо дали е на пътя или на пистата. Aprilia RS 457 споделя същите сила и звук като легендарната гама RS, суперспортният мотоциклет, който промени мотоциклетната история. Новата Aprilia Tuareg Rally е също със спортен характер, но за извън пътя, а моделът Tuareg се отличава с ДНК на победител и невероятна жажда за приключения.
Гъвкав, лек и производителен, неговата ендуро динамика, съчетана с най-мощния двигател в категорията, го прави еталон за двуцилиндрови мотоциклети и рали състезания. Независимо дали се кара по асфалт или черни пътища, Tuareg осигурява изключителни забавление и контрол, благодарение на първокласни технологични характеристики и единствени по рода си технически решения.
Друга премиера е Aprilia SR GT 20. Тя ще бъде на щанда на "Италия Моторс" с площ от 292 кв.м. Там посетителите ще могат да видят и предишните модели на марката RS 457, Tuono V4, Tuono 660 и SXR. Ще бъдат изложени и новите модели от марката Piaggio. Преди всичко това е най-новият варианта на Liberty. Piaggio Liberty добавя елегантност и пъргавина към всяко пътуване. Скутерът успява да предефинира концепцията за висококачествен мотоциклет и постоянно се развива, както в технологично отношение, така и в стилово.
Интерпретира най-добре градския дух. Предлаган е в две версии - класическа и спортна, той е идеалният спътник за тези, които живеят в града и търсят независимост и свобода. Други два нови модела са Piaggio Medley 200 и триколесния Piaggio MP3 310, който беше сериозно обновен. Ще присъстват още и популярният Beverly, по мощните триколесни MP3 400 и MP3 530, както и One. От марката Moto Guzzi ще бъдат изложени безспорният хит V7, както и V85TT, V100 и Stelvio.
Когато Moto Morini се появи на българския пазар през миналата година, моделите бяха само три. Сега, при второто си участие на Moto Expo 2025, компанията ще представи пет премиерни модела от различни сегменти. Всички те бяха показани през есента на мотоциклетното изложение EICMA 2024 в Милано.
Духът на приключението в Moto Morini е въплътен в мотоциклета X-CAPE 1200. Това е туристически мотоциклет със силен характер, идеален за тези, които искат да пътуват във всяка ситуация. Този голям приключенски мотоциклет се задвижва от двигателя V2 Corsa Corta EVO с обем 1187 куб.см, 87° V-twin, доставящ мощност 125 к.с. и голям въртящ момент. Той осигурява гладко представяне дори при ниски обороти.
Мотоциклетът е комбинация от мощност и контрол, усъвършенствана технология и първокласни компоненти, всички проектирани да подобрят безопасността и удоволствието от карането, независимо дали се движи е по градските улици, пътува по дълги магистрали, покорява планински проходи или офроуд пътеки. Хармоничният баланс на производителност, пъргавина, мощност, комфорт и безпогрешен италиански стил е водещият принцип за екипа на Moto Morini през целия процес на проектиране на X-CAPE 1200. Дизайнът подчертава гъвкавостта и лекотата на използване на мотоциклета.
Дизайнът заема централно място в новия модел X-Cape 700. Неговият силует, вдъхновен от ергономията на голям ендуро, гарантира изживяване при каране, където динамиката на и извън пътя е от съществено значение. Създаден за търсачи на приключения, които изискват както производителност, така и комфорт, спорт и пъргавина, X-CAPE 700 предлага отлична реакция, благодарение на своя 700-кубиков двуцилиндров двигател, способен да достави 71 к.с. Резервоарът е 18 л, а максималната скорост 185 км/ч.
Новият Moto Morini Alltrhike 450 е адвенчър ендуро за начинаещи мотоциклетисти и професионалисти. С новия Alltrhike 450 италианският производител Moto Morini пуска компактно ендуро за пътуване, което ще се хареса на любителите на приключенията. 450-кубиковият 2-цилиндров редови двигател с течно охлаждане осигурява мощност от 44 к.с. и въртящ момент от 44 Нм при 6250 об./мин.
Идеален за пътуване и офроуд приключения, Alltrhike е оборудван със здраво шаси Kayaba, обърната надолу вилка с диаметър 41 мм и 210 мм ход на окачването отпред и регулируем амортисьор с 190 мм ход на окачването отзад. Alltrhike тежи 170 кг, което го прави лесен за управление. Със своя голям 18-литров резервоар и височина на седалката от 847 мм, той е идеален за дълги пътувания.
Moto Morini връща едно от най-важните си имена на модели с чисто нов 3½, точно навреме за своята 50-та годишнина. Първоначално пуснат през 1974 г., оригиналният Moto Morini 3½ беше първият V-Twin модел на марката, произведен във варианти Sport или Strada за туризъм. Проектиран е от Франко Ламбертини, 3½ Sport разтърси клас 350 куб. см.
Модерният 3½ не е същият производителен звяр като оригинала. Той е с 350-кубиков двигател 60° V-Twin DOHC с 8 клапана с течно охлаждане, който е съвместим с Euro5+. Машината е с максимална мощност от 32 к.с. при 8500 об/мин, което го прави достъпен за европейски ездачи с лиценз A2. Шасито е стоманена конструкция с двойна греда, съчетана с алуминиево люлеещо се рамо. Окачването се състои от 43 мм обърната вилка и единичен заден амортисьор с предварително натоварване.
Последната премиера на Moto Morini ще бъде на Calibro 700 Bagger. Той демонстрира рационализиран преден обтекател, устойчив на вятър, просторни водоустойчиви странични отделения за съхранение и елегантен спойлер. Съвременния дизайн е с впечатляващи възможности за дълги турове. Calibro е с LED светлини, ABS спирачки на Bosch, ремъчно задвижване за минимална поддръжка с ефективен трансфер на мощността, класически единичен габарит с аналогов и цифров дисплей, лесно функционално ергономично ръчно управление, здраво шаси с двойна опора. Двигателят е двуцилиндров редови с обем 693 куб.см, мощност 69 к.с. при 8500 об/мин. и въртящ момент от 68 Нм при 6500 об/мин. Максималната скорост е 175 км/ч.
Освен петте нови модела, на щанда на Moto Morini с площ 100 кв.м ще видим и познатите модели на марката - Calibro, Seiemmezzo STR и Seiemmezzo SСR.
Билети онлайн с отстъпка до 1 април 2025 може да откриете през платформите на:
Moto Expo 2025 е отворено от 11 до 13 април в часовия диапазон от 10:00 до 19:30 часа. Последният ден е 14 април, когато работното време е от 10:00 до 15:00 часа.