Системата eСall дава възможност да бъде изпратен автоматично сигнал за пътен инцидент от съответния автомобил до най-близкия център за обслужване на спешни повиквания. В случай на тежко пътно-транспортно произшествие автомобил, оборудван със системата eCall, автоматично ще задейства спешно повикване, уточнява БТА.
Дори и ако пътниците не са в състояние да говорят, системата eCall установява гласов контакт с центъра за спешни повиквания. Операторът на центъра получава както гласовото повикване, така и минимален набор от данни.
eCall позволява спешните повиквания да се извършват без езикови затруднения посредством цифрови данни. Минималният набор от данни съдържа информация за местоположението и посоката на движение на автомобила. В същото време операторът има възможност да чува какво става в автомобила и да разговаря с хората, които се намират в него, ако това е възможно.
Услугата се предвижда да бъде публична и напълно безплатна за всички шофьори в ЕС. Проектодокладът предвижда системата eCall да обхваща целия ЕС.
Публичната система за спешни повиквания от автомобили следва да бъде вградена в превозното средство и да се основава на телефон 112 и на общоевропейските стандарти, за да се осигури надеждна и достъпна услуга, която може да работи безпроблемно и да е оперативно съвместима във всички автомобили в цяла Европа, независимо от марката, държавата или действителното местоположение на автомобила.
Докладът призовава държавите членки и операторите на мобилни мрежи да приложат мерките за въвеждане на eCall най-късно до края на 2014 година.