Преди година на Фестивала на скоростта в Гудууд сравнително младата автомобилна компания INEOS Automotive представи цяла гама от концептуални модели, базирани на всъдехода Grenadier. Постепенно някои от тези автомобили се превръщат в серийни превозни средства. Преди броени дни беше обявено, че на пазара ще се появи нова офроуд версия под името INEOS Grenadier Trialmaster. Новата допълнително подсилена офроуд версия ще се предлага както за всъдехода с 5 врати, така и за пикапа с двойна кабина Grenadier Quartermaster.

Вижте двата варианта на INEOS Grenadier Trialmaster   >>  >>  >>

Екстремната модификация е подготвена от германската компания LeTech, специализирана в тунинг на SUV и кросоувъри, а от 2021 г. фирмата е търговски представител на INEOS Automotive. Акцентът на автомобила са т.нар. портални оси с оригинални амортисьори и пружини. Пътният просвет е увеличен от 264 мм на 450 мм, а дълбочината на водно препятствие, през което могат да минат двата модела, е увеличена от 800 мм на 1050 мм. За това са допринесли и 18-инчовите джанти и гумите BFGoodrich с външен диаметър 37 инча.

INEOS Automotive планира всъдеход с мощен бензинов двигател V8

Ъгълът на подход вече е 45,5 градуса, което с 10 градуса повече спрямо параметъра на базовия модел. Ъгълът на отход е увеличен приблизително със същата стойност до 45,5 градуса за петвратия SUV и 33 градуса за по-дългия пикап. Новият INEOS Grenadier Trialmaster е получил също защита на долната част и праговете, шнорхел и експедиционен багажник с допълнително осветление. Разбира се, има и мощна лебедка със сила от 4,5 тона. Монтирани са по-ефективни спирачки. Общата височина на автомобилите вече надвишава 2,3 метра.

INEOS Grenadier Trialmaster

Снимка: INEOS

Задвижващият агрегат остана непроменен. Новият INEOS Grenadier Trialmaster, подобно на другите модели Grenadier, е оборудван с 3,0-литрови редови 6-цилиндрови турбодвигатели на BMW - бензинов с мощност 286 к.с. и 450 Нм въртящ момент или дизелов с мощност 249 к.с. и 550 Нм. Те са съчетани с 8-степенна автоматична скоростна кутия на фирмата ZF, която е единствената опция. Трансмисията е с постоянно задвижване на всички колела. Товароносимостта също не се е променила - 540 кг за всъдехода с 5 врати и до 642 кг за пикапа Quartermaster.

INEOS Grenadier Trialmaster

Снимка: INEOS

След като прототипът беше показан в Гудууд преди година, над 1000 клиенти проявиха интерес към тази версия на INEOS Grenadier. Очевидно няма да има проблеми с търсенето, въпреки че цените за Trialmaster започват от 170 000 британски лири стерлинги. Преобразуването на базовите автомобили в портални оси ще се извършва директно от фирмата LeTech в производствената им база в Германия, но такъв Grenadier може да бъде поръчан само от официалните дилъри на марката.

Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.