В навечерието на откриването на автомобилното изложение в Лос Анджелис, южнокорейската марка Hyundai представи водещия електрически кросоувър IONIQ 9, който ще се появи на пазара през първата половина на 2025 г. в два варианта - с един електромотор и задвижване на задните колела, и с два електромотора със задвижване на четирите колела. Въпреки глобалното забавяне на търсенето на електрически превозни средства, което започна в края на миналата година, Hyundai Motor продължава да разширява електрическата гама на своите марки Hyundai, Kia и Genesis.

Вижте новия Hyundai IONIQ 9   >>  >>  >>

Предвестник на новия Hyundai IONIQ 9 беше концептуалният модел Hyundai Seven от 2021 г. Много от дизайнерските му елементи бяха споделени с производствения кросоувър, включително пикселните светлини и леко квадратните арки на колелата със специални вежди. Долната част на предната броня има подвижни клапи за намаляване на аеродинамичното съпротивление при високи скорости. С използване на 19-инчови джанти и камери вместо външни огледала, новият Hyundai IONIQ 9 е постигнал коефициент на въздушно съпротивление Сх от 0,259.

Снимка: Hyundai

Новият Hyundai IONIQ 9 в момента е най-големият модел на модулната платформа E-GMP с 800-волтова електрическа архитектура. С дължина от 5,06 метра, ширина - 1,98 метра, височина - 1,79 метра и междуосие - 3,13 метра, новият IONIQ 9 се превръща в най-големият модел на Hyundai за Европа. Предното окачване е тип McPherson, задното е независимо многораменно, адаптивните амортисьори са оборудвани с хидравлични втулки за намаляване на вибрациите при шофиране и за подобряване на гладкостта на возенето. Екстериорът на модела е наличен в 16 различни цвята, сред които и нови нюанси като матово сиво Celadon, перленозелено Ionosphere и перленосиньо Cosmic.

Снимка: Hyundai

Интериорът също предлага богат избор от цветови комбинации - класическо черно Obsidian и шест уникални двуцветни варианта, които създават усещане за индивидуалност и стил. В интериора на Hyundai IONIQ 9 има три реда седалки, предназначени за 6 или 7 пътника, тоест на втория ред може да се монтира класически триместен диван или две отделни луксозни кресла с прибиращи се облегалки за крака.

Във втория случай седалките от втория ред могат да се завъртят на 180 градуса, за да са с лице към пътниците от третия ред. Седалките за почивка на първия и втория ред могат да се накланят напълно и разполагат с опора за краката, осигурявайки оптимален комфорт. В зависимост от конфигурацията, до четирима души могат да си почиват удобно, докато автомобилът се зарежда. Освен това IONIQ 9 впечатлява с изключителното си пространство - 1,90 метра височина на тавана и 2,05 метра дължина при комбиниране на втория и третия ред седалки.

Снимка: Hyundai

Всички седалки са снабдени със 100-ватови USB-C портове за зареждане на електронни устройства. Предният панел съдържа голям панорамен дисплей, състоящ се от 12-инчов инструментален панел и 12-инчов сензорен екран на мултимедийната система. Централната конзола разполага с няколко физически бутона и копчета за управление на най-често използваните климатични и музикални функции. Най-добрата аудиосистема Bose има 14 високоговорителя. Като опция се предлагат камери вместо външни огледала.

Обемът на багажника с всички използвани седалки е 620 литра, а със сгънат трети ред нараства до 1323 литра. Отпред има допълнителен багажник, чийто обем за версиите с един електромотор е 88 литра, а за версиите с два електромотора е 52 литра. В салона има много места за малки предмети, включително просторен двусекционен подлакътник между седалките. Под горния капак има кутия с обем 5,6 литра, на пода отдолу има кутия с обем 12,6 литра, като горното отделение може да се движи напред и назад в диапазон от 190 мм, така че да е удобно за използване от пътниците на втория ред.

Снимка: Hyundai

За разлика от традиционните USB портове, захранвани от 12-волтова батерия, новият Hyundai IONIQ 9 получава енергия директно от високоволтовата батерия за непрекъсната употреба. Тази иновативна концепция разширява възможностите на функцията Vehicle-to-Load (V2L) на Hyundai Motor. Изводът V2L в багажното отделение позволява на клиентите да зареждат електрически устройства и уреди чрез стандартен електрически контакт, използвайки батерията на електромобила.

Базовата версия на кросоувъра Hyundai IONIQ 9 Long-Range е със задвижване от един електромотор на задната ос с мощност 218 к.с. и въртящ момент от 350 Нм, който осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч за 9,4 секунди. При версията със задвижване на четирите колела Long-Range AWD, предният електрически мотор произвежда 95 к.с. и 255 Нм, задният - 218 к.с. и 350 Нм, благодарение на което този кросоувър достига 100 км/ч от място за 6,7 секунди.

Снимка: Hyundai

При най-мощната версия Performance AWD със задвижване на всички колела, максималната мощност на всеки електромотор е 218 к.с. и 350 Нм, ускорението от 0 до 100 км/ч става за 5,2 секунди. За ускорението в средния диапазон при изпреварване на други автомобили, моделът Performance ускорява от 80 до 120 км/ч само за 3,4 секунди. Вариантът Long-Range AWD постига това за 4,8 секунди, а версията Long-Range RWD - за 6,8 секунди. Максималната скорост на всички версии е ограничена до 200 км/ч. Всяка една от версиите може да тегли ремарке със спирачки с максималното тегло 2,5 тона.

Снимка: Hyundai

Капацитетът на батерията на всички версии на новия Hyundai IONIQ 9 е 110,3 кВтч, а автономният пробег с едно зареждане е 620 км по цикъла WLTP за базовата версия Long-Range RWD с 19-инчови джанти. При използване на 20- и 21-инчови джанти обхватът ще бъде малко по-малък. Стандартният размер на гумите е 255/60 R 19, 275/50 R 20 и 285/45 R 21. Максималната мощност на зареждане на батерията е 350 кВт, като можете да попълните заряда от 10% до 80% само за 24 минути.

Стандартното оборудване на новия Hyundai IONIQ 9 включва 10 въздушни възглавници и богат набор от електронни асистенти за водача. В САЩ и Южна Корея новият Hyundai IONIQ 9 ще бъде пуснат в продажба през първата половина на 2025 г., а в Европа и на други пазари - по-късно през годината.