53 |
1
Hummer се възроди и като SUV с огромен пътен просвет
Концернът General Motors възроди култовия Hummer и като традиционен всъдеход.
Технически и външно GMC Hummer EV SUV до голяма степен повтаря едноименно пикап, който дебютира през октомври миналата година. И двата модела са брутални всъдеходи с огромен клирънс (пътен просвет) и електрическо задвижване, предава Automedia.
Засега от General Motors не разкриват габаритите на Hummer EV SUV, но е известно, че той е по-компактен от пикапа. Междуосието, например, е с 227 мм по-късно, намален е и задният свес, а дължината от броня до броня е 5,1-5,2 метра.
Каросериите на всъдехода и пикапа са максимално унифицирани, като до задната стойка двете машини са идентични. В зависимост от типа каросерия панелите на покрива се свалят, като могат да бъдат прибрани в предния багажник. Задната част на електрическия SUV напомня тази на оригиналния Hummer с вертикалните светлини и резервната гума, поставена на вратата на багажника.
Двете машини имат едно и също шаси, като топ-нивата на оборудване са с пневматично окачване и завиваща задна ос с режим CrabWalk. Пътният просвет е 257 мм, но при оф-роуд движение той може да бъде увеличен до 302 мм. Като опция се предлага система Extract Mode с просвет до 404 мм. Дори базовият всъдеход може да премине ров с дълбочина 660 мм.
Всъдеходът Hummer EV SUV може да събира максимум 5 човека, като салонът му е идентичен с този на пикапа. Интериорът умишлено изглежда брутално, като основна роля в него играе цифров приборен панел с диагонал 12,2 инча. Дисплеят на информационно-развлекателния комплекс е по-голям - 13,4 инча.
Заради по-малкото си междуосие GMC Hummer EV SUV получава по-слаба батерия от пикапа, като съответно за него не е предвидена и най-мощната версия с 1014 к.с. Топ-вариант с 3 електромотора развива 842 к.с., като максималният въртящ момент на колелата е 15 590 Нм. Пробегът е около 480 км.
В най-високото ниво на оборудване Edition One всъдеходът струва 105 600 долара. Срещу 5000 долара допълнително клиентът получава 35-цолови гуми за тежък оф-роуд, усилено окачване, 18 камери за кръгово наблюдение (две са поставени под автомобила) и блокировка на диференциалите. Целият този пакет намалява пробега до 450 км.
Предвидени са и по-достъпни версии с два мотора. Средното ниво на оборудване EV2X струва 90 000 долара, като електрическите двигатели развиват 634 к.с. и 10 033 Нм (на колелата). Пробегът е 480 км, като засега оборудването не се съобщава.
Базовият Hummer SUV във версия EV2 струва 80 000 долара, като той има окачване с пружини без завиваща задна ос и е с опростена електрическа система. Пробегът на този всъдеход е 400 км.
General Motors стартира продажбите на Hummer EV SUV във високите нива, като топ-версията Edition One ще е на разположение на клиентите в началото на 2023 година. "Средните" нива ще излязат през пролетта на същата година, а базовият EV2 ще се появи чак през 2024 година. За сравнение, доставките на пикапите Hummer EV започват още тази есен.
Засега от General Motors не разкриват габаритите на Hummer EV SUV, но е известно, че той е по-компактен от пикапа. Междуосието, например, е с 227 мм по-късно, намален е и задният свес, а дължината от броня до броня е 5,1-5,2 метра.
Каросериите на всъдехода и пикапа са максимално унифицирани, като до задната стойка двете машини са идентични. В зависимост от типа каросерия панелите на покрива се свалят, като могат да бъдат прибрани в предния багажник. Задната част на електрическия SUV напомня тази на оригиналния Hummer с вертикалните светлини и резервната гума, поставена на вратата на багажника.
Двете машини имат едно и също шаси, като топ-нивата на оборудване са с пневматично окачване и завиваща задна ос с режим CrabWalk. Пътният просвет е 257 мм, но при оф-роуд движение той може да бъде увеличен до 302 мм. Като опция се предлага система Extract Mode с просвет до 404 мм. Дори базовият всъдеход може да премине ров с дълбочина 660 мм.
Всъдеходът Hummer EV SUV може да събира максимум 5 човека, като салонът му е идентичен с този на пикапа. Интериорът умишлено изглежда брутално, като основна роля в него играе цифров приборен панел с диагонал 12,2 инча. Дисплеят на информационно-развлекателния комплекс е по-голям - 13,4 инча.
Заради по-малкото си междуосие GMC Hummer EV SUV получава по-слаба батерия от пикапа, като съответно за него не е предвидена и най-мощната версия с 1014 к.с. Топ-вариант с 3 електромотора развива 842 к.с., като максималният въртящ момент на колелата е 15 590 Нм. Пробегът е около 480 км.
В най-високото ниво на оборудване Edition One всъдеходът струва 105 600 долара. Срещу 5000 долара допълнително клиентът получава 35-цолови гуми за тежък оф-роуд, усилено окачване, 18 камери за кръгово наблюдение (две са поставени под автомобила) и блокировка на диференциалите. Целият този пакет намалява пробега до 450 км.
Предвидени са и по-достъпни версии с два мотора. Средното ниво на оборудване EV2X струва 90 000 долара, като електрическите двигатели развиват 634 к.с. и 10 033 Нм (на колелата). Пробегът е 480 км, като засега оборудването не се съобщава.
Базовият Hummer SUV във версия EV2 струва 80 000 долара, като той има окачване с пружини без завиваща задна ос и е с опростена електрическа система. Пробегът на този всъдеход е 400 км.
General Motors стартира продажбите на Hummer EV SUV във високите нива, като топ-версията Edition One ще е на разположение на клиентите в началото на 2023 година. "Средните" нива ще излязат през пролетта на същата година, а базовият EV2 ще се появи чак през 2024 година. За сравнение, доставките на пикапите Hummer EV започват още тази есен.