Hennessey Venom F5-M Roadster стана най-мощната кола с ръчни скорости
Суперколата със задно задвижване и 6,6-литров V8 двигател с два турбокомпресора развива мощност от 1842 конски сили
Отделът Hennessey Special Vehicles на американското тунинг студио Hennessey Performance продължава да разширява линията на модела Venom F5. За особено смели и опитни клиенти студиото направи суперколата Hennessey Venom F5-M Roadster с ръчно превключване на скоростите. Първият Hennessey Venom F5 със средно разположен двигател дебютира през 2020 г. Посочената максимална скорост на Venom F5 е 534 км/ч, но на практика все още не е постигната, което обаче не пречи на Hennessey да продава успешно нови версии на този суперавтомобил.
Вижте как изглежда Hennessey Venom F5-M Roadster >> >> >>
През 2022 г. Venom F5 получи версия Roadster с подвижен покрив от карбон, а през 2023 г. беше представена лека пистова версия Revolution с каросерии купе и роудстър. Двигателят за всички версии на Hennessey Venom F5 е един и същ - 6,6-литров V8 Fury с два турбокомпресора и максимална мощност от 1842 к.с. и максимален въртящ момент от 1617 Нм. Трансмисията в предишните версии беше 7-степенна роботизирана автоматична с един съединител, а в новата версия на Venom F5-M Roadster автоматикът е заменен от 6-степенна механична скоростна кутия.
Hennessey с право нарича Venom F5-M Roadster най-мощната кола с ръчна скоростна кутия в света. Други компании биха счели за чиста лудост да прехвърлят такава огромна мощност чрез механична скоростна кутия и то само на задните колела, но Hennessey уверява, че благодарение на нова, внимателно обмислена програма за управление на двигателя V8 Fury, опитен шофьор може да се справи с такава мощност дори с ръчна скоростна кутия. Версията Venom F5-M Roadster се появи само благодарение на постоянните искания на клиентите на Hennessey, които споделят, че искат да участват повече в процеса на управление на колата.
Заедно с ръчната скоростна кутия, суперколата получи леко актуализиран дизайн, а именно 1,4-метров надлъжен стабилизатор в задната част и нова цветова схема. Страничните отвори в предната броня и централният въздухозаборник на двигателното отделение над кабината на Venom F5-M Roadster, са заимствани от версията Revolution Roadster. Интериорът разполага с нов, разширен централен тунел с високо монтиран скоростен лост, изработен от алуминий и карбон. Има два централни въздуховода, а между тях е оформен фрезован процеп за ключа.
Бутоните за управление на електрическите стъкла са заменени с метални превключватели в авиационен стил. Hennessey не разкрива динамичните характеристики на Venom F5-M Roadster, но смятаме, че по отношение на времето за ускорение от 0 до 100 км/ч той отстъпва на суперколата с автоматичната кутия, която прави това упражнение за 2,6 секунди. За клиентите на Venom F5-M Roadster обаче не е важна рекордната производителност, а самият процес на управление и емоциите, получени от него. Засега Hennessey ще произведе само 12 екземпляра от Venom F5-M Roadster, всички от които вече са продадени, като всеки струва на клиента 2,65 милиона долара.