11:48 | 02.09.08 |
71 |
Speed-Press
Германски лекари дадоха награда на Opel Insignia
Седалките на Insignia разполагат с възможност за настройка на бедрената опора, на вертикалния наклон и на лумбалната опора с четири степени.
Седалките с високо ниво на ергономичност вече имат дълга традиция в Opel - 18-те вида настройки в седалките MultiContour на Vectra/Signum вече получиха одобрението на престижната независима организация на експертите по ергономия и лекарите в Германия Аktion Gesunder Rücken e.V (AGR).
Ергономичните спортни седалки в новата Insignia продължават тази традиция, при това имат съвсем достъпна цена. Те се предлагат като допълнително оборудване при вариантите Essentia, Edition и Cosmo, а при нивото на оборудване Sport са част от стандартното обзавеждане.
През 2000 година Opel бе първият германски автомобилен производител, предложил на клиентите си активни опори за глава, с помощта на които се намалява рискът от камшичен удар при сблъсък отзад. Третото поколение на тази система за подобряване на сигурността прави своята премиера в новата Insignia като стандартно оборудване.
Активните опори за глава са монтирани в предните седалки и конструирани така, че да ограничат движението на главата в задна посока, в случай че автомобилът бъде ударен отзад. По този начин се намалява рискът от камшичен удар и нараняване на главата. Системата се задейства, когато се установи силно притискане на долната част на гърба към седалката. Милисекунди преди главата да се отметне назад, специално устройство в седалката измества опората напред.
В последното поколение на системата опората за глава се измества напред за части от секундата след удара чрез така нареченото жило на Боуден, а в момента, в който опората извърши контакт с главата, то се блокира автоматично. Новият механизъм с жило е по-лек и реагира с по-голяма прецизност от предишната система. Както движението на опората напред, така и движението нагоре намаляват разстоянието между нея и главата, като по този начин значително ограничават риска от нараняване на врата. Предишните опори за глава бяха управлявани чрез лостова система.
Съгласно европейската Организация за сигурността на трафика 65% от уврежданията при пътните инциденти се дължат на камшичен удар. Обикновено водачите страдат повече от този проблем, тъй като те най-често се навеждат напред, докато пътниците седят облегнати и в по-удобна поза. Ако главите им не са подкрепени и насилствено се “подхвърлят” напред и назад по време на ударите, има голяма вероятност за достигане до редица увреждания, като световъртеж, болки във врата и главоболие - дори при произшествия с ниска скорост.