Ford показа електрическата Puma Gen-E с автономен пробег от 376 км
Зареждането на батерията от 10 до 80% отнема приблизително 23 минути на бързо зарядно устройство с мощност 100 кВт
Днес Ford разкри най-новия член на своята гама електрически превозни средства - изцяло електрическата Puma Gen-E, осигурявайки шофиране с нулеви емисии на най-продаваната кола на Ford в Европа за първи път. Електрическият Ford Puma Gen-E възстановява забавния характер за шофиране и развива отличителния външен дизайн на Puma, който направи компактния кросоувър хит сред клиентите в цяла Европа.
Вижте новия електрически Ford Puma Gen-E >> >> >>
Новата Puma Gen-E използва базата на обичания и най-продаван автомобил на Ford в Европа с напълно електрическо задвижване. Това допълва опциите EcoBoost Hybrid, предоставяйки на феновете на Puma набор от възможности за избор на задвижване.
Новото електрическо задвижване допълва изживяването при шофиране на Puma и осигурява висока ефективност и нисък разход на електроенергия от 13,1 кВтч/100 км. Новата Puma Gen-E предлага до 376 км автономен пробег при пълно зареждане, така че дългите пътувания са лесно достъпни, докато градският обхват до 523 км означава дни ежедневни пътувания без зареждане.
Свързана към бързо зарядно устройство, зареждането на батерията от 10 до 80% отнема приблизително 23 минути, докато безпроблемното ускорение от 0 до 100 км/ч става за 8,0 секунди. По-бързата реакция на кормилното управление осигуряват същността на Puma ST в електрическа форма. За заетите жители на града или младите семейства, новата Puma Gen-E предлага още по-голяма пространствена ефективност благодарение на компактното електрическо задвижване.
Иновативното място за багаж MegaBox на Puma е увеличено до GigaBox, което означава до 574 литра място за багаж с поставени задни седалки - повече, отколкото някои по-големи SUV могат да предложат. Под предния капак има още един 43-литров багажник, който използва добре пространството, освободено от бензиновия двигател, идеален за съхранение на аксесоари, така че те да могат да бъдат достъпни дори ако багажникът е пълен.
Външният дизайн на изцяло електрическата Puma Gen-E улавя духа на най-новото поколение Puma с детайли, които го правят по-отличителен и аеродинамичен. Дръзкият дизайн на щит замества конвенционалната решетка, придавайки свежо лице и черпейки вдъхновение от електрическия Ford Mustang Mach-E. Спортният заден спойлер и уникалният дизайн на алуминиевите джанти добавят към електрическата атмосфера и помагат на електрическата Puma да се движи във въздуха по-ефективно за още по-добро представяне.
Вътре в изцяло електрическата Puma Gen-E чистият и модерен дизайн продължава с два екрана с висока разделителна способност, лесно достъпни за водача, така че той винаги да се чувства под контрол. Най-новото поколение информационно-развлекателна система SYNC 4 на Ford има свързана с облак навигация, за да даде на Puma Gen-E предимство пред градския трафик, с безжични приложения Apple CarPlay и Android Auto, което означава, че приложенията и информацията се синхронизират между смартфоните и автомобила без използване на кабели.
Системата Alexa Built-in позволява на шофьорите да използват гласови команди, за да разберат кога е отворен любимият им ресторант или да добавят артикули към списъка си за пазаруване. Новата повдигната централна конзола осигурява удобно място за съхранение на онези лични вещи, които иначе биха претрупали джобовете. Подлакътникът се плъзга, за да намери най-удобната позиция при дълго пътуване и има безжично зареждане на смартфон, така че той да се зареди в края на пътуването.
Новият Ford Puma Gen-E също улеснява шофирането в и извън града. Опростеният електронен селектор зад волана прави превключването между задвижване напред D, неутрална N и задна скорост R толкова лесно, колкото достигането до лоста за мигачите, с управление с върха на пръстите. Избираемото шофиране с един педал прави движението през градския трафик още по-удобно, независимо в кой от четирите режима на шофиране пътувате.
Серийният интелигентен адаптивен круиз контрол със система "Спри и тръгни" (Stop & Go) и асистентът за центриране в лентата (Lane Centering) ускорява и спира плавно, за да се чувства по-естествено. Водачът може да използва асистента за предвиждане на скоростта (Predictive Speed Assist), за да регулира скоростта на движение за завои на пътя, кръгови кръстовища и при влизане или излизане магистрали. В града наличната 360-градусова система от четири камери за изглед от птичи поглед може да показва колата от всички страни за влизане и излизане от неудобни паркинги и тесни многоетажни пространства.
Опционалната технология за динамични матрични LED фарове използва предсказуема динамична светлина, за да наблюдава пътя пред вас и да осветява повече светлина там, където е най-необходима, като настройва лъча за най-добър изглед, независимо дали пресичате града или на неосветена магистрала.
Новата електрическа Ford Puma Gen-E е произведена в най-съвременния завод за сглобяване на Ford в Крайова, Румъния, използвайки електрически задвижващи агрегати, произведени в съоръжението на Ford в Хейлууд, Великобритания. Новата Puma Gen-E представлява още една стъпка в пускането на пазара на електрически превозни средства на Ford. Новият модел ще бъде достъпен за поръчка в България от началото на следващата година, като доставките ще започват през пролетта на 2025 г.
"Puma е история на успеха, обичана със своя спортен дизайн и характеристики на шофиране, съчетани с уникална практичност и водещо в класа място за съхранение на багажника", каза Джон Уилямс, генерален мениджър на Ford Blue и Model-e за Европа. "Електрическата Puma Gen-E е нашата най-добра Puma досега, с най-забавното шофиране досега, комбинирано с невероятно енергийно ефективно електрическо задвижване. А новият, още по-голям багажник GigaBox предлага несравним капацитет за багаж", допълни Джон Уилямс.