Освен в столицата зарядни пунктове за електромобили има също в Русе, Добрич и Исперих, а още половин дузина общини подготвят условия за инсталирането им. Пречка пред по-бързото разширяване на тази инфраструктура са белите полета в нормативната база, поради което зарядните пунктове засега "се маскират" като ел.табла, строителни или преместваеми обекти, предаде БГНЕС.
За да се улесни процесът, по поръчка на ИКЕМ бе разработен проект за промени в столичното законодателство и нормиране на процеса по изграждане на зарядната мрежа за електромобилите.
През тази седмица клъстерът сключи и рамково споразумение с Регионалното сдружение на общини "Център" от Софийска област. Една от неговите основните клаузи обуславя сътрудничеството при изготвяне на модел на "зелена община", в която да се осигури и изграждането на зарядни колонки за електромобили. Друга клауза предвижда реализация на модел за транспортна схема с електрически автомобили, която да покрива общините-членки на сдружението.
Безплатното паркиране е един от стимулите за електромобилността, заявяват от ИКЕМ. Според тях други подобни стимули биха могли да са и данъчни, и финансови - ускорена данъчна амортизация като за компютри, освобождаване от данък и винетка, предоставяне на финансова подкрепа от "зелени фондове" и др. такива мерки се прилагат вече в редица страни от Европа и Америка, като надеждата е някои от тях да бъдат приложени и в българския бюджет за следващата година.
От ИКЕМ призовават държавните органи към ускорено разработване на "Национална програма за електрическа мобилност – България 2025", която да постави страната на електромобилната карта на Европа и да я утвърди като регионален лидер в тази област.