Според източници от Министерство на транспорта, на които се позовава Investor.bgq има два варианта за срок на въвеждане – или догодина, като би трябвало съответните съоръжения да бъдат изградени на част от съществуващите магистрали, или през 2010 г. при завършването на нови инфраструктурни обекти. До изграждането на тол-системите се запазва таксата за ползване на пътната инфраструктура. Винетките остават годишни, месечни, седмични и дневни. Не се променя начинът им на издаване и ползване, пише в съобщението, цитирано от БТА. Размерът на тол-таксите ще се определя с тарифа на Министерския съвет в лева или евро и ще се заплаща в лева, като за пътни превозни средства с чуждестранна регистрация се допуска и в евро. Нивата на тол-таксите могат да се променят според екологичните категории на моторните превозни средства. Страните от ЕС са задължени да приложат такава диференциация от 2010 г. За нуждите на тол-системите се въвежда разпределение в категории според броя на осите на превозните средства, габаритите и масата им, или други техни класификационни характеристики, отразяващи степента, в която превозните средства увреждат пътя. Разпределени са в категории нула, първа, втора и трета, според повредите, които нанасят на пътната настилка, във възходящ ред (трета категория, причиняваща най-големи повреди на пътната инфраструктура). Тол-таксите могат да бъдат заплащани в брой или по електронен път. Въвеждането в бъдеще на тол-такса, която ще замени винетната система, ще даде възможност за целеви приходи за финансиране на пътната мрежа, което е необходимо за привеждането й в нормално експлоатационно състояние, се посочва в съобщението. Таксата за ползване на отделни съоръжения по републиканските пътища дава право на едно пътно превозно средство да преминава през някои мостове, тунели и/или планински проходи. Списъкът на тези съоръжения се приема с решение на Министерския съвет и се обнародва в “Държавен вестник“. Таксите за специално ползване на републиканските пътища или на част от тях се заплаща за изграждане и експлоатиране на търговски крайпътни обекти и пътни връзки към тях, площадки за оказване на пътна помощ срещу заплащане, рекламни съоръжения, временно ползване на части от пътното платно и земи в обхвата на пътя.