Компанията разчита да привлече нови клиенти от цяла Европа, които са се отдръпнали от други марки заради цените, нараснали значително в резултат на инфлацията, предаде Франс прес, цитирана от БТА.

Започнала почти от нулата, след като през 1999 г. бе придобита от Renault, румънската марка е достигнала близо 9 на сто пазарен дял във Франция през 2022 г. Компанията е продала 130 000 превозни средства, което е увеличение с 4,5 на сто на годишна основа на пазар, който все още показва бавен темп на растеж.

Френските улици вече са пълни с компактни автомобили Sandero и високопроходими Duster, които с цени от около 11 500 и 17 500 евро се конкурират с по-малки модели като Fiat Panda или корейските коли.

Успехът на Dacia се е разпространил и в Европа, където румънският бранд е една от малкото универсални марки на континента (+13,8 на сто), която се е доближила до нивата на продажбите на Toyota и Kia, а Volkswagen, Peugeot и компанията майка Renault са отчели спад.

В тези неспокойни времена да се концентрираш върху базови модели е стратегия, която работи, потвърди анализаторката от Fitch Чигдем Джерит. "Търсенето на превозни средства продължава да е устойчиво и доставките са успешни въпреки проблемите с веригите за доставки през цялата година", подчертава тя.

Автомобилите Dacia се произвеждат в Румъния и Мароко в заводи, където работната ръка е по-евтина и служителите работят на три смени. За конструирането на моделите си Dacia използва компоненти, вече разработени за Renault. Шасито на последния модел "Клио" ще присъства във всички модели на Dacia, например.

Моделите са базови, с минимални екстри, без електрически седалки и по-голямата част от електронните асистенти. Вследствие на това марката има оценка при краш-тестовете, но моделите са семпли, по-леки и по-евтини за производство.

Последна съставка: Dacia продава основно на индивидуални лица, а този канал е смятан за най-доходоносен, тъй като предполага най-малко отстъпки и преговори.

Марката иска да подобри имиджа си - това е мисията, която Лука де Мео, изпълнителният директор на групата Renault повери през 2020 г. на сегашния шеф на Dacia Дени Льо Вот. Тя разчита на последиците от инфлацията, която покачва цените както на новите, така и на употребяваните автомобили.

"Германските мениджъри, които не искат да отделят 45 000 евро, за да сменят автомобила си, трябва да се обърнат към нас", коментира Льо Вот.

"Напът сме да преминем от евтини автомобили към по-добро съотношение качество-цена", изрази задоволството си Дени Льо Вот.

За да привлече водачите в Германия и Великобритания Dacia ще модернизира модела Duster в началото на 2024 г., но ще предложи и по-голям и по-елегантен Bigster.

Марката е възприела и по-модерно лого, с нови цветове за моделите си и прилага "офроудна" естетика в дилърските си центрове.

Като явна аномалия на пазар, който се електрифицира, Dacia продава основни бензинови и дизелови автомобили. С оглед на това, че марката Renault се обръща към електрическите автомобили и премиум класа, които са доста по-скъпи, то Dacia трябва да се конкурира със средния клас.

Тя вече пусна малък електрически автомобил, който се продава много добре, а първият й хибрид скоро ще е в дилърските къщи.

Renault ще се опита да изнася този модел заедно с японския си партньор Nissan на нововъзникващите автомобилни пазари като Индия и Латинска Америка.