Cruise възнамерява да пусне отново безпилотни таксита тази година
Първо те ще са безплатни – таксуването на клиентите ще е през следващата година
В началото на октомври миналата година прототип на безпилотно такси на Cruise блъсна жена в Сан Франциско, което доведе до мащабно разследване и напускане на основателите на компанията. По време на разследването компанията беше принудена да преустанови работата на безпилотните таксита, но до края на тази година очаква да я възобнови, а от следващата година да се върне към таксуването.
Това съобщи информационна агенция Блумбърг, позовавайки се на свои информирани източници. Въпреки че в резултат на инцидента през октомври лицензът на Cruise за извършване на безпилотен превоз на пътници беше отнет само в Калифорния, компанията е решила да преустанови експлоатацията на автомобили без шофьор в други райони на САЩ, където тя е била извършвана преди това.
Според източниците, новият управленски екип на Cruise сега работи с регулаторните органи в САЩ, за да си осигури правото да възобнови безпилотния превоз на пътници до края на тази година. Дотогава те ще се експлоатират без таксуване на клиентите, а компанията очаква да се върне към търговска дейност в тази област до началото на 2025 година.
От миналия месец главен изпълнителен директор на Cruise е възпитаникът на Amazon и Microsoft Марк Уитън. Основателят на Cruise Кайл Вогт се оттегли през ноември, а в края на миналата година компанията загуби девет други ръководители. Покрай това персоналът на компанията беше намален с една четвърт, тъй като тя не се нуждаеше от толкова много служители, както преди, когато по-голямата част от прототипите ѝ не работеха.
Ръководителят на корпорацията майка на General Motors Мери Бара подчерта на неотдавнашната тримесечна конференция, че технологията за автопилот на Cruise е станала много по-безопасна от контрола на автомобила от страна на средностатистическия шофьор.
Компанията очаква да се върне към експлоатацията на безпилотни таксита със значително по-високо ниво на безопасност. От април тази година тя продължава да тества своите прототипи със застраховани шофьори зад волана в щата Аризона, като по-късно подобни тестове обхванаха Далас и Хюстън.
Съобщава се, че GM търси инвеститори и партньори, за да финансира Cruise. Връщането на безпилотните таксита на поточната линия в техните очи би било знак за подобряване на бизнес условията за компанията и би спомогнало за повишаване на доверието. Неспособна да генерира приходи от пътувания, Cruise отчете загуба от 1,2 млрд. долара за второто тримесечие, в сравнение с 1,8 млрд. долара през първата половина на годината, която включваше 583 млн. долара, свързани с отмяната на безпилотните модели на Origin.
Компанията е решила да използва следващото поколение електрически автомобили Chevrolet Bolt като основа за своите безпилотни таксита. През следващите месеци GM ще инвестира около 850 млн. щ. долара в Cruise, което ще бъде достатъчно, за да поддържа компанията на повърхността до първото тримесечие на 2025 г. включително. Разработките на Cruise ще помогнат на компанията майка GM да разработи технология за автопилот за лични автомобили, които не работят в таксиметровия бранш.