През 2009 г. "Ситроен" лансира втора линия автомобили, предназначена за клиенти, които търсят радикални, смели решения и искат да се отличават от тълпата. Става дума за DS, която само за 2 години постигна доста големи търговски успехи.
На пазара вече са 3 модела от нея, като продажбите им надминаха 200 000. А до края на година се очаква още един нов модел. Началото бе поставено от DS3 - компактно и динамично купе с 5 места, обем на багажника 285 литра и многобройни възможности за персонализация, като всеки клиент избира цветовете и ги комбинира по свой вкус. Целта на "Ситроен DS3" бе всъщност да се пребори на пазара с "Мини", като на някои пазари успя да го стори. След него, през 2011 г. дойде DS4, който обърка мнозина с външня си вид.
Моделът прилича на купе, но всъщност е с 4 врати, а функциалността и вътрешният му обем са като на хечбек. В същото време местата отзад са 3, а багажникът е с обем 365 литра.
Най-новият член на семейството е "Ситроен DS5", който се появи в края на миналата година. И който е логична крачка напред от страна на компанията производител. Купето предлага смел дизайн, аеродинамична скулптура и обтегнати линии, като всичко това е вдъхновено от друга легендарна френска машина.
Става дума за "Конкорд", който остава най-бързият пътнически самолет в историята.
Затова и в автомобила не липсват самолетни елементи. Такива са наподобяващите кокпит на самолет кресла и подглавници, дисплеите и стъкленият покрив, съставен от три части. Интериорът също е впечатляващ. Основните контролни уреди са групирани в центъра на автомобила, върху две централни конзоли - едната разположена долу, а другата на тавана, окичени с разнообразни бутони, с които се работи само с едно докосване.
Компактният екстериор по никакъв начин не намалява комфорта на купето. DS5 има и пет отделни седалки, пет врати, а също достъпност и простор като на лимузина.
Багажникът пък е с обем 465 л. Заедно с обичайните места за съхранение на вещи, включително жабката и панелите на вратата, в централната конзола има 13-литрово отделение за багаж, в подлакътника. Горната част включва JACK и USB входове за свързване на мобилни устройства. Долната част, която е осветена и с функция за охлаждане, може да побере бутилка от 1.5 литра. Централната конзола на тавана има две места за очила, а водачът разполага с място за вещи непосредствено до лявата си ръка.
Заедно с оборудването за повече комфорт, включително двузонов автоматичен климатик с три нива (ниско, средно и интензивно), DS5 се предлага и с широка гама от аудио и телематични системи за подобряване на комфорта по време на път. USB и JACK входовете са вградени в централния подлакътник, за дискретното свързване с мобилни устройства. Впоследствие устройството се контролира чрез аудиосистемата.
В автомобила има също така и 12V контакт, скрит зад централната конзола.
Третият модел от линията DS ще се предлага на пазара с два дизелови двигателя, отговарящи на стандарта Евро V. Това са e-HDi 110 Airdream със система Stop&Stаrt от ново поколение и микрохибридна технология, намаляваща емисиите на СО2 с до 15%, както и с e-HDi 160.
И двата мотора могат да се комбинират с 6-степенна ръчна и 6-степенна автоматична скоростна кутия.
"Ситроен DS5" също така ще бъде задвижен и от два бензинови турбодвигателя с директно впръскване. Те също отговарят на стандарта Евро V и са разработени съвместно с БМВ. Това са THP 155 с 6-степенна автоматична скоростна кутия и THP 200 с 6-степенна ръчна скоростна кутия.
Освен това DS5 е първият "Ситроен", оборудван с напълно хибридната технология Hybrid4. На пътя тя съчетава представянето на дизел HDi и ефективността на електрически двигател. Системата осигурява цели 200 к.с. мощност, четири задвижващи колела и електрически режим.
Hybrid4 комбинира 2.0 HDi 160 DPFS двигател с вътрешно горене, Stop&Start система с реверсивен алтернатор от второ поколение, автоматична 6-степенна ръчна скоростна кутия с оптимизирани предавки и постоянно магнитно синхронизиран мотор, достигащ енергия от 37 к.с.
Към това се прибавя и системата Power Train Management Unit, който автоматично контролира настройките на двата агрегата с цел намаляване на консумацията на гориво.
Системата Hybrid4 предлага няколко различни настройки при шофиране. Използвайки бутона на централната конзола, шофьорът избира един от четирите режима: Auto, ZEV (Zero Emission Vehicle), 4 Wheel Drive и Sport. ZEV е за шофиране само с електрическия мотор, със скорост до 60км/ч. Пробегът в този режим е между 2 и 3 км, след които колата автоматично превключва на Auto.
4 Wheel Drive се използва, когато водачът има нужда от по-добро сцепление при ниски скорости. Предните колела се задвижват от двигателя с вътрешно горене, а задните - от електрическия. Този режим е идеален при снеговалеж например. Sport дава по-голямо удоволствие от шофирането на тези, които обичат да натискат по-здраво педала на газта.
За стабилно и ефективно поведение на пътя "Ситроен DS5" е оборудван със система за електронно разпределение на спирачното усилие, помощ при внезапно спиране и ABS, както и още една иновация от "Ситроен" - интелигентен контрол на траекторията, комбиниран с ESP за оптимално овладяване на автомобила в най-деликатните ситуации на пътя.