Най-видимата промяна в сравнение с предишните рали модели засяга габарита - Citroen DS3 WRC е значително по-компактен от C4, което му придава ефектно поведение. Революцията се извършва също и под капака на автомобила: DS3 WRC е екипирана с четири цилиндров турбо двигател 1.6 с директно впръскване, напълно разработен от Citroen Racing. Той е свързан с трансмисията на четирите моторни колела, с механично управление на скоростната кутия и с разпределението на постоянната сила между предния и заден мост.
Вижте снимки
Представен по време на световното изложение в Париж през миналия октомври, Citroën DS3 WRC мина през много тестове, за да подготви сезона, който се простира в девет месеца и има тринайсет ралита, всяко от които специфично. От полярния студ в Швеция до горещината на пустинята в Йордания, Световният рали шампионат е истинско предизвикателство за хората и машините.
Под ръководството на Ксавие Мастелан-Пинон, техническият екип опита да възпроизведе възможно най-екстремните условия по време на пробните сеанси, за да провери надеждността и да развие способностите на колата.
С цел да спечели седма титла при конструкторите, Citroën Total World Rally Team ще използва два екипа - Себастиан Льоб/Даниел Елена, които ще опитат да се доберат до девета поредна световна титла, и Себастиан Ожие / Жулиан Инграсиа, завършили на пълно време сред официалния екип, след като отнесоха втора победа през 2010.
Разработени от Citroën Racing Technologies, три допълнителни DS3 WRC ще бъдат ангажирани за частните екипи по време на сезон 2011. Питър Солберг/ Крис Патерсън ще започнат тринайсетте манша, Кими Райкьонен/ Каж Линдстром ще участват в десет ралита и Питър ван Райкщайн/ Еди Шевайе ще открият рали сезона в Португалия.
Total продължава да участва като основен партньор на официалния екип на Citroën. DS3 WRC ще носи също известните цветове на Ред Бул, който продължава участието си от 2008. Три марки се завръщат между партньорите на Citroën Racing : Michelin, които ще поставят гумите на DS3 WRC, както и Facom и Alcon.