BMW обнови купето и кабриолета на Серия 4, а спортните версии BMW M4 Competition и M4 Cabriolet получиха повече мощност. Купето на BMW Серия 4 от сегашното поколение G22 се появи през 2020 г., а кабриолетът Серия 4 G23 и спортните версии с буквата M навлязоха на пазара през 2021 г.

Точно преди година тези автомобили вече бяха претърпели модернизация, като тогава те получиха преработен интериор с големи екрани и джойстик за автоматичната скоростна кутия. Сега BMW обнови външно купето и кабриолета на Серия 4, както и направи редица подобрения в спортните версии M4 Competition и M4 Competition Cabriolet.

Вижте обновените BMW Серия 4 и M4 Coupe и Cabriolet  >>  >>  >>

Основните външни разлики са новите фарове и дневни светлини. Купетата и кабриолетите имат нови LED фарове с вертикални зъбчета на дневните светлини. Както и преди, технологията за адаптивно матрично осветление се предлага срещу доплащане.

Снимка: BMW Group

Моделите с две врати се възползват и от новите задни светлини, направени по лазерната технология, която се появи за първи път при BMW M4 CSL. Те имат триизмерна светлинна схема от светлинни тръби, които се осветяват от лазер, въпреки че основната светлина все още се осигурява от диоди.

Броните и радиаторната решетка са леко модифицирани, въпреки че колите с опционалния М пакет вече имат различни решетки от обичайните хоризонтални ламели. Предлагат се и два нови екстериорни цвята - зелен Cape York и огненочервен, както и три опции за 19-инчови колела. Декоративните стикери се предлагат като опция за BMW M4, а кованите M джанти вече могат да бъдат боядисани в светло сребристо.

Снимка: BMW Group

Интериорът на обновените модели BMW Серия 4 и M4 Competition включва нов волан с единична долна спица, лостчета за превключване и осветени бутони, различни вентилационни дефлектори и разширено контурно осветление. Новата информационно-развлекателната система е актуализирана с напълно дигиталната комбинация от два извити дисплея.

Пред водача зад волана се намира 12,3-инчовият информационен дисплей, а до него е позициониран 14,9-инчовият централен сензорен контролен екран, работещ с операционната система BMW OS 8.5 с преработено меню. Проекционният head-up дисплей вече поддържа добавена реалност. За BMW M4 Competition може да се поръча волан с алкантара.

Снимка: BMW Group

Гамата на новото BMW Серия 4 Coupe и Cabriolet включва бензинови версии 420i с мощност 184 к.с., 430i със запас от 245 к.с. и M440i с 374 к.с., както и дизеловите версии 420d със 190 к.с., 430d с 286 к.с. и M440d с 340 к.с. Всички двигатели са съчетани с 8-степенна автоматична скоростна кутия, задвижването може да бъде само на задните колела или на всички колела в зависимост от модификацията.

Снимка: BMW Group

Топверсията BMW M4 Competition xDrive със задвижване на четирите колела е получила увеличение на мощността, като сега 3,0-литровият 6-цилиндров битурбо бензинов двигател вече разполага с мощност от 530 к.с. вместо досегашните 510 к.с., въпреки че въртящият момент не е променен и е 650 Нм. Ускорението от място до 100 км/ч отнема същите 3,5 секунди за купето и 3,7 секунди за кабриолета, а максималната скорост е ограничена до 250 км/ч.

Снимка: BMW Group

Новото BMW M4 със задно задвижване и с мощност 480 к.с. и M4 Competition с 510 к.с. запазиха мощността си, като M4 дори запази 6-степенната си механична трансмисия и е единствената версия с три педала в М-семейството. Обновените модели на BMW Серия 4 Coupe и Серия 4 Cabriolet ще бъдат въведени на пазара през март. И двете моделни семейства BMW Серия 4 и M4 се произвеждат в завода на BMW Group в Динголфинг, Германия.