Тази година компанията Alpina празнува своята 60-та годишнина. От 1965 г. тя задълбочено усъвършенства автомобилите BMW, като същевременно има статут на автомобилен производител с право да присвоява собствени кодове VIN на колите. Тази година ще бъде последната за Alpina като независима марка.

Преди 3 години всички права върху нея бяха закупени от концерна BMW и от януари 2026 г. тя ще може да се разпорежда с нея по свое усмотрение. Предварителното споразумение между двете марки ще изтече в края на тази година, така че все още има време за още един специален автомобил от старата гвардия. Сега Alpina представя юбилейния модел B8 GT, който се превърна в най-мощният сериен автомобил, произвеждан някога от нишовата марка, базирана в Бухлое.

Вижте как изглежда Alpina B8 GT  >>  >>  >>

Новата Alpina B8 GT е базирана на BMW M850i Gran Coupe. Модификацията GT се различава от Alpina B8 с четири врати по задната част от въглеродни влакна, модифицираните въздухозаборници отпред, новия дифузьор отзад, както и лайстни на праговете с подписа на основателя на компанията Буркард Бовенсипен, който почина през октомври 2023 г. на 87-годишна възраст.

Alpina B8 GT

Снимка: Alpina

В допълнение към разнообразието от едноцветни опции, за първи път е достъпна за поръчка двуцветната екстериорна боя. Фирмените сини и зелени цветове са комбинирани с черна боя върху горната част на каросерията. Тази опция ще струва 11 000 евро. Характерните 21-инчови джанти с много спици са обути със специални гуми Pirelli P Zero.

В декорацията на интериора на Alpina B8 GT са използвани само естествена кожа, дървен фурнир и алуминий. Таванът е покрит с алкантара, а на централната конзола има табела с името и серийния номер на специалната версия. Капакът на поставките за чаши е с подпис на Burkard Bovensiepen. Към колата са включени и две кожени пътни чанти и швейцарски часовник Carl F. Bucherer с фирмени лога.

Alpina B8 GT

Снимка: Alpina

Двигателят на Alpina B8 GT е 4,4-литров V-образен 8-цилиндров с двоен турбокомпресор. Модифицираната всмукателната система и повишеното налягане на форсиране са позволили максималната мощност на двигателя да се увеличи до 634 к.с., а въртящият момент - до 850 Нм. Увеличението има минимален ефект върху спринта от 0 до 100 км/ч, което отнема едва 3,3 секунди.

Версията GT ускорява от 0 до 200 км/ч за 10,5 секунди. Максималната скорост също е увеличена до 330 км/ч. Подобрената 8-степенна автоматична скоростна кутия от ZF и трансмисията за задвижване на всички колела на Alpina B8 GT имат по-пъргави реакции и по-спортни настройки.

Alpina B8 GT

Снимка: Alpina

Новата Alpina B8 GT ще бъде произведена в лимитирана серия от 99 бройки, от които само 20 могат да бъдат поръчани с двуцветно външно боядисване. Началната цена в Германия е 225 000 евро, което я прави най-скъпата Alpina в цялата история на марката. С всички възможни опции Alpina B8 GT ще добави още почти 50 000 евро. В същото време базовата Alpina B8 вече изчезна от фирмения каталог.