Големите комбита почти винаги са се възприемали като големи автомобили за товарене, където дизайнът основно е продиктуван от тяхната роля, а чак след това от имиджа. В днешно време обаче елегантните комбита са по-често срещани от чисто товарните “мулета“, а компании като BMW допълнително доразвиват нишата, предлагайки повече възможности за работа над стил и динамика.BMW 5 Series бе приет малко противоречиво по отношение на стил, когато бе представен, но след това линиите бяха леко ошлайфани. Така според някои сега комбитата изглеждат дори по-добре от седаните. Както винаги външният вид е силно зависим от различни детайли като цветовете или колелата, но като цяло екстериорът е свеж и спортен. Познатият съвременен дизайн на BMW посреща водача и отвътре - с типичната за баварците система iDrive. Мненията за тази система се колебаят между диаметрално противоположни позиции, но реално това е едно доста изчистено решение спрямо доста претрупаните централни конзоли на някои от конкурентите им. Системата на Audi MMI обаче е считана за най-лесна за ползване. Ергономичността и качеството на материалите в 5 Series Touring са на високо ниво, като единственото неудобство е малко извъртяната позиция на водача. Отвътре е просторно и комфортно и пространството за багаж е точно толкова голямо, колкото ще е нужно на всички, дори и да не е колкото в лидера за класа по този критерий Volvo V70. В 2.5-литровия турбодизелов двигател на BMW липсва началната мощност на 3-литровите агрегати, но далеч не е слаб играч. Максималната мощност от 194 к.с. щеше определено да бъде много впечатляваща преди известно време, но именно заради прогреса на компанията от Мюнхен сега тези числа изглеждат малки. В реални условия 525d "ръмжи", като същевременно работата му е гладка и рафинирана. От педалите се усещат малко повече вибрации от очакваното, но те не са прекалено много натрапчиви. Видимо е, че фокусът на BMW върху динамиката на управление се е пренесъл и във версиите Touring. Няма абсолютно никаква негативна промяна в характеристиките на шофиране в сравнение със седана. При липса на товар в багажника се съхранява балансът при преминаването на завоите и неповторимото равновесие, което неизменно води до заключението, че Touring предлага качества, недостижими за конкурентите. Возията е по-скоро твърда, но в никакъв случай некомфортна. Затова със сигурност е постигнат перфектният баланс и в такова отношение. Благодарение на дизела 525d може да се похвали със страхотна икономичност - съответно и от гледна точка на данъците и вредните емисии. Журналисти постигнаха разход от малко над 7 л/100км при смесено каране. Безспорно на магистрала разходът ще падне допълнително. Нивото на оборудване е по-скоро разумно, отколкото щедро и някои допълнителни екстри биха излезли малко скъпо. В обобщение BMW 5 Series Touring e една много силна инвестиция. При 525d има перфектен баланс между икономичност и динамични показатели, но безспорно при 530d и 535d потенциалът е доста по-видим. Някои конкуренти предлагат повече пространство, като това важи в пълна сила за шведите от Volvo и техния V70. Трябва обаче да поставим логичния въпрос кога някой ще се нуждае наистина от това пространство. По отношение на почти всеки друг аспект немският автомобил побеждава своя скандинавски опонент, въпреки че V70 може да се похвали с по-добра безопасност и задвижване на четирите колела. Поставен в естествената си среда, 525d Touring би бил идеалният автомобил, който съчетава възможността за побиране на голям товар с потенциала на истинското BMW.