През миналата година Ford представи най-мощната версия на новия Mustang, носеща името GTD, което в случая означава Grand Touring Daytona. Тогава Ford обяви, че Mustang GTD ще се произвежда в лимитирана серия и всеки желаещ да купи колата първо трябва да бъде одобрен от компанията. Въпреки, че цената на Mustang GTD е около 300 000 долара, без значение от финансовите им възможности, малцина ще могат да притежават това инженерно чудо.

Вижте как изглежда новият Mustang GTD  >>  >>  >>

 Кандидатстващите да закупят Mustang GTD преминават през строга селекция директно от компанията Ford. След месеци в очакване, българинът, който кандидатства за покупка на ексклузивния Mustang GTD, беше одобрен от Ford, което означава, че скоро такъв автомобил ще бъде с българска регистрация и ще се движи по пътищата на страната.

"Това е изключителна новина не само за собственика, но и за хилядите фенове на спортните и уникални автомобили в България", сподели Петя Табакова, бранд мениджър на Ford за България в официалния вносител на марката у нас - "Мото-Пфое". Неофициално квотата за югоизточна Европа е един автомобил и той ще е за България.

Mustang GTD

Снимка: Ford

Новият Mustang GTD е силно лимитиран ултраспортен автомобил с душата на Mustang. "Ние не създадохме спортен автомобил, подходящ за писта, а състезателен автомобил за нормални пътища. Mustang GTD използва състезателните технологии от Mustang GT3, опакова ги в карбоново купе на Mustang и ги отприщва за пътищата", каза Джим Фарли, изпълнителен директор на компанията Ford.

Мощността на 5,2-литровия V-образен 8-цилиндров бензинов двигател с механичен компресор е цели 815 к.с., а максималният въртящ момент достига чудовищните 900 Нм. С активна аеродинамика от следващо поколение, карбонови спирачки, балансирано тегло между осите в съотношение от приблизително 50:50 и задно окачване, видимо от кокпита, новият Mustang GTD се готви да постигне време за една обиколка под 7 минути на пистата "Нюрбургринг".

"Уникалният 5,2-литров V8 компресорен двигател на Mustang GTD има повече коне на литър от Porsche 911 GT3 RS", заяви Грег Гудол, главен инженер на разработката.