Mustang GTD стана най-бързият и най-мощен сериен Mustang в историята
Спортният модел се задвижва от 5,2-литров V8 компресорен двигател с 826 конски сили, 900 Нм въртящ момент и развива 325 км/ч
Изцяло новият Mustang GTD стана най-бързият и най-мощен сериен Mustang в историята на модела. Под предния капак на този суперспортен автомобил е монтиран 5,2-литров V-образен 8-цилиндров бензинов двигател с компресор, който произвежда максимална мощност от 826 конски сили и 900 Нм максимален въртящ момент. Мощността и въртящият момент, заедно с авангардната аеродинамика на Mustang GTD, карбоново-керамичните спирачки и задното окачване с полуактивни амортисьори са ключови елементи за представянето на новия Mustang GTD, който се готви да изпълни обещанието за официален рекорд от под 7-минутна обиколка на пистата "Нюрбургринг".
"Ние сме фокусирани от първия ден, за да направим Mustang GTD първия суперавтомобил с производителност от световна класа и душата на Mustang", каза Грег Гудол, главен програмен инженер на Mustang GTD. "Сърцето на GTD е неговият 5,2- литров V8 компресорен двигател с повече конски сили на литър от Porsche 911 GT3 RS", допълни Грег Гудол.
Новият 5,2-литров V8 двигател с компресор подобрява предишните показатели на Mustang, като се възползва от първата по рода си маслена система със сух картер, която може да помогне за поддържане на смазването на двигателя при продължително и тежко завиване. Тази маслена система със сух картер също така позволява леко повишена максимална скорост на двигателя от 7650 оборота в минута, което е увеличение със 100 оборота в минута от предишния 5,2-литров V8 мотор.
Ревизираните всмукателен и изпускателен клапани, стандартния титаниев изпускателен клапан и по-малката шайба на компресора спомагат за постигането на по-висока мощност на двигателя. Освен мощността, необходима за постигане на максимална скорост от 325 км/ч, новият Mustang GTD разполага и със система за намаляване на съпротивлението. Тази система може да промени ъгъла на задното крило и да активира клапи под предната част на автомобила, за да намери точно правилния баланс между въздушния поток за скорост и притискащата сила за сцепление, в зависимост от условията на работа.
"Комбинирахме работата на талантливи инженери и дизайнери, както и изключително способен шофьор с технологията, мощността и аеродинамиката на Mustang GTD", каза Грег Гудол. "Нямаме търпение да изпълним обещанието си за под 7 минути към клиентите на GTD", допълни програмният инженер на Mustang GTD.