Американската компания Ford представи изцяло новия Ford Mustang GTD, който е проектиран да се изправи срещу най-добрите европейски спортни автомобили. Целта на Ford е Mustang GTD да измине обиколка на пистата "Нюрбургринг" за по-малко от 7 минути и това ще бъде наистина достоен резултат.

Ford е уверен, че Mustang GTD ще може да се конкурира с най-добрите европейски суперколи на пистата. Разработката на това купе започна през 2021 г. съвместно с канадската компания Multimatic, дългогодишен партньор на Ford в производството на спортни автомобили. Съвместно с тази компания е създаден суперспортния Ford GT със средно разположен двигател.

Снимка: Ford

Очакваше се, че Mustang GTD ще има и средно разположен двигател, но преработката се оказа по-малко радикална. Двигателят е разположен отпред, над предния мост. Но скоростната кутия по състезателен начин е присвоена към задния мост.

Резултатът е изключително високоефективен легален автомобил за движение по пътищата с душата на Mustang. Това е най-мощният и екстремен Mustang, разрешен за движение по пътищата, създаван някога от Ford. В дизайна на GTD са използвани много решения от света на автомобилния спорт.

Снимка: Ford

Под предния капак на Mustang GTD е монтиран 5,2-литров V-образен 8-цилиндров бензинов двигател с двоен компресор и първата маслена система със сух картер, монтирана на шосеен Mustang, за да поддържа смазването на двигателя по време на трудни завои. Точната мощност все още не е оповестена, но се очаква да бъде поне 800 к.с. Червената линия на оборотомера е поставена над 7500 оборота в минута.

Снимка: Ford

Новият Ford Mustang GTD разполага с изпускателна система с титаниев активен клапан, която генерира изключително вълнуващи спортни нотки. При Mustang GTD двигателят е свързан със скоростната кутия чрез задвижващ вал от карбонови влакна. Върху задната ос е монтирана 8-степенна роботизирана скоростна кутия с два съединителя, което позволява да се постигне почти идеално разпределение на теглото между предния и задния мост.

Системата за променлив контрол на сцеплението в режим Track позволява настройка на мощността на двигателя и контрол на сцеплението. Това дава възможност на хората да приспособят автомобила според способността си да шофират на писта. Срещу доплащане се предлага и лека титаниева изпускателна система.

Снимка: Ford

Шасито на новия Ford Mustang GTD е оригинално с удължена следа с почти 100 мм. Активната аеродинамика и огромното сцепление от гумите създават поразителна притискаща сила. Усъвършенстваното двойно предно окачване е с къси и дълги рамена, а задното окачване е многораменно. Монтирани са 20-инчови джанти от магнезиева сплав с Y-образен дизайн и карбоново-керамични спирачни дискове Brembo.

Снимка: Ford

Самите амортисьори DSSV са свързани към хидравлична система, която позволява не само да се променя тяхната твърдост, но и да се регулира просветът в диапазона от 40 мм. Акумулаторът е разположен в задната част заедно с топлообменник за охлаждане на скоростната кутия, така че този Mustang няма традиционен багажник.

Активната хидравлична аеродинамика променя ъгъла на атака на масивното задно крило и управлява предните амортисьори за допълнително охлаждане на радиаторите. Повечето от панелите на каросерията, като калниците, капакът, покривът и други са направени от карбонови влакна.

Снимка: Ford

В интериора на Ford Mustang GTD са поставени седалки Recaro, но има и редица уникални титаниеви части, които са направени от компоненти от изведени от експлоатация изтребители F-22 на Lockheed Martin. Вместо задна седалка има едно място за багаж.

Суперспортният автомобил Ford Mustang GTD ще се произвежда в малки количества и със сложна производствена логистика. Първоначалните автомобилни комплекти, подготвени в родния завод на Ford в Мичиган, ще бъдат изпратени в Канада във фабриката Multimatic, където ще бъдат сглобени в готови автомобили. Цената на Mustang GTD е 300 000 долара. Първите автомобили се очакват в края на 2024 година.