Конфликтът наруши производството и принуди автомобилостроителите да коригират прогнозите си, предава Франс прес.

Общо 180 300 нови коли са били регистрирани миналия месец в най-голямата европейска икономика, което е с 21,5 на сто по-малко в сравнение с април 2021 г., сочат данни на Федералната агенция по автомобилен транспорт. През март продажбите намаляха със 17,5 на сто.

"Край на производствената криза в автомобилния сектор засега не се очертава", коментира анализаторът от Ernst & Young Петер Фус. По думите му проблемите са мащабни и не могат да бъдат овладени бързо. Недостигът на суровини се задълбочи след началото на войната в Украйна, която наруши и доставките на авточасти, произведени в тази страна, а това води до спиране на производството на много европейски автомобилостроители.

Украйна е основен европейски доставчик на кабелни снопове, определяни като "нервната система" на автомобилите и произвеждани по принцип поотделно за всеки модел.

В резултат, Асоциацията на германската автомобилна промишленост (VDA) миналия месец преразгледа към силно понижение прогнозата си за производството през 2022 г. до 3,3 милиона превозни средства, което е увеличение от 7 на сто спрямо очакваните по-рано +13 процента.

През март германското производство на автомобили се срина с 29 процента на годишна основа до 829 000 броя. Според Фус сегашната много трудна обстановка ще продължи поне и през цялото лято, а пазарът на нови коли продължава да се свива.

Въпреки спада на продажбите с 31 на сто, марката VW на групата Volkswagen остава лидер в Германия с 16,6 процента пазарен дял.

Новите регистрации на Mercedes-Benz са намалели с 25 процента, а на ВMW - с 19 на сто. Чисто електрическите автомобили са били 12 процента от пазара, а хибридните - 31 на сто, докато 36 на сто от продадените коли са били с бензинови двигатели, а 20 на сто - с дизелови.