Audi RS 6 Avant GT ще бъде произведено в 660 бройки за целия свят
Новото спортно комби е оборудвано със спортен диференциал на задната ос, карбонов капак и калници, 22-инчови джанти и регулируемо окачване
Германската компания Audi показа новото Audi RS6 Avant GT, което е върхът на моделната серия. Специалното издание е пълно с ексклузивни детайли както за екстериора, така и за интериора. Неговата челна позиция в моделната серия е подчертана с впечатляващ спойлер, преминаващ през ръба на покрива, нов дифузьор и 22-инчови джанти с отличителен дизайн.
Вижте как изглежда новото Audi RS6 Avant GT >> >> >>
Интериорът включва висококачествени седалки тип корито, свежа цветова комбинация и индивидуална номерация в централната конзола като специални акценти. Уникалното за Audi RS6 Avant GT леко регулируемо окачване и преработеният спортен диференциал на задната ос изострят изживяването при шофиране.
Новото Audi RS6 Avant GT е със задвижване на четирите колела Quattro от 4,0-литров V-образен 8-цилиндров бензинов двигател с двоен турбокомпресор с мощност от 630 к.с., който осигурява 850 Нм въртящ момент в интервала от 2300 до 4500 об/мин. Доставката на новото Audi RS6 Avant GT ще започне през второто тримесечие на 2024 г., а цената започва от 219 355 евро.
Неповторим външен вид
Идеята на Audi RS6 Avant GT се връща към ученическия проект RS6 GTO concept от 2020 г. По проекта в продължение на шест месеца работиха 12 човека с поддръжка на Audi Design. Те са взели по-голямата част от своето вдъхновение от легендарния състезателен автомобил Audi 90 quattro IMSA GTO от 1989 г.
Резултатът показва начина, по които младите таланти могат да допринесат за компанията дори по време на своето обучение. Новото Audi RS6 Avant GT се отличава от останалите модели в своята гама RS6 Avant и версията RS6 Avant performance, благодарение на още по-впечатляващия си външен вид, базиран на концепцията RS6 GTO. Поразителната предница черпи вдъхновение от прототипа.
Решетката и въздухозаборниците са завършени изцяло в черно с гланц, което прави колата да изглежда още по-ниска и по-широка. Вертикалните остриета в предната престилка, новата решетка и масивният преден сплитер, интегриран в бронята, подобряват изострения вид. За първи път Audi Sport GmbH не само използва напълно преработен преден капак, но и го произвежда от карбонови влакна.
Интегрираните въздушни отвори зад големите 22-инчови колела намаляват налягането на въздуха в арката на колелото и подобряват охлаждането на спирачките. Подобно на предния капак, в калниците са разположени големите колела, за първи път са направени изцяло от карбонови влакна, които акцентират върху новото Audi RS6 Avant GT. Профилът се дефинира от вложки в страничните прагове, капаците на външните огледала от лъскав карбон и 22-инчовите джанти в дизайн с 6 спици, направени ексклузивно за RS6 Avant GT.
Отзад специалното издание впечатлява с черен надпис RS6 GT, задна врата, специално адаптирана към дизайна с визуално свален товарен ръб, функционален дифузьор с вертикално центриран рефлектор, който прави автомобила да изглежда още по-широк и отличително двойно крило, вдъхновено от моторните спортове, взето почти 1:1 от концептуалния автомобил. За първи път в историята на RS6 Avant релсите на покрива са премахнати за още по-плосък и по-спортен силует.
За Audi RS6 Avant GT клиентите имат възможност да изберат ексклузивни стикери в два цвята. Първият е с бяло покритие и съчетава традиционните цветове на Audi Sport - черно, сиво и червено. Емблемите на модела отпред и отзад също се предлагат в тези цветове. Ако бъде избрана тази цветова комбинация, джантите в отличителния дизайн винаги се предлагат в гланцово бяло.
Алтернативно, стикерите в черни и сиви тонове се предлагат с външен сив цвят Nardo или черно Mythos. Audi Sport GmbH предлага джанти с висок блясък в гланцово черно или матово черно. Четирите пръстена в радиаторната решетка и вратата на багажника заедно с надписа на модела са черни като стандарт. Предлагат се разнообразни покрития за екстериора, сред които бяло Arkona, сиво Nardo, сиво металик Chronos, кафяво металик Madeira и черно металик Mythos.
Новото Audi RS6 Avant GT слиза от производствената линия с дизайнерския пакет RS plus като стандарт. Черният интериор е подсилен от многобройни акценти в цветовата комбинация от червено и медно, например шевовете на волана, страните на централната конзола, централния подлакътник и подлакътниците на вратите и стелките с надпис RS6 GT.
Новите седалки RS тип корито в комбинация кожената тапицерия и надписът RS6 GT точно под облегалките за глава също имат тази цветова схема. Шевът тип пчелна пита в центъра на седалката блести в експресно червено, докато този на външния шев на седалката е с медно покритие.
Подлакътниците, арматурното табло, централната конзола и вратите са тапицирани с черен микрофибър Dinamica, докато декоративните вложки са покрити с дълбок черен микрофибър. Декоративните инкрустации също се предлагат в структура от карбонов композит с отворени пори като опция. Предпазните колани са в тъмночервен цвят. Като специален акцент, централната конзола носи серийния номер на колата в лимитираната серия от 660 модела.
Изпълнение от следващо ниво
Новото Audi RS6 Avant GT се задвижва от 4,0-литров V-образен 8-цилиндров бензинов двигател с двоен турбокомпресор с изходна мощност от 630 к.с. и максимален въртящ момент от 850 Нм. Това е увеличение от 30 к.с. и 50 Нм в сравнение с базовия модел RS6 Avant. Острието на серията спринтира от 0 до 100 км/ч за 3,3 секунди, което е с 0,3 секунди по-бързо от RS6 Avant.
Новото Audi RS6 Avant GT ускорява от място до 200 км/ч от място само за 11,5 секунди. Стандартната максимална скорост е 305 км/ч, а забавянето и спирането се управлява от стандартна керамична спирачна система RS. Мощността на двигателя 4.0 TFSI се прилага към постоянното задвижване на всички колела Quattro чрез стандартната 8-степенна скоростна кутия Tiptronic с оптимизирано време за превключване.
Подобно на RS6 Avant, RS6 Avant GT използва най-новата версия на централния диференциал със заключване. Особено лек и компактен, той разпределя мощността на двигателя към предната и задната ос в съотношение 40:60. Ако възникне приплъзване, към оста с по-добро сцепление автоматично се прилага по-голям въртящ момент, като до 70% могат да преминат към предната ос и до 85% към задната ос.
Преработеният централен диференциал подобрява динамиката на шофиране, осигурява значително по-прецизно завиване и прави по-малко недозавиване на предела. За допълнително разграничаване на специалното издание от другите RS-модели, спортният диференциал на задната ос е специално настроен за Audi RS6 Avant GT.
Новите параметри се фокусират върху по-голяма пъргавина и отклонение отзад в динамичен режим на шофиране. Клиентите се възползват от спортно, неутрално и изключително прецизно управление. За първи път и само за Audi RS6 Avant GT регулируемото окачване идва като стандарт. То намалява просвета с 10 мм в сравнение с RS6 Avant и предлага перфектна комбинация от динамика и комфорт.
По-високата степен на пружиниране, тройно регулируемите амортисьори и по-твърдите стабилизатори осигуряват по-малко накланяне на каросерията, което още веднъж значително увеличава фактора на забавление. На борда са и необходимите инструменти и инструкции за извършване на индивидуални настройки. Клиентите могат алтернативно да поръчат RS спортно окачване плюс с динамичен контрол на возенето или RS адаптивно въздушно окачване.
Новите високопроизводителни гуми Continental Sport Contact 7 с размер 285/30 R22 осигуряват необходимото сцепление за динамично шофиране. Гумите предлагат постоянно по-добро поведение на пътя както при сухи, така и при мокри условия и намаляват недозавиването при завиване с висока скорост, което прави цялостно по-прецизно управление в целия скоростен диапазон. Освен това спирачният път е с до 2 метра по-къс с новите гуми при спиране от 100 до 0 км/ч.
Изработка от най-висок клас
Новото Audi RS6 Avant GT за разлика от стандартния модел RS6 Avant, не се сглобява изцяло на производствената линия в Некарсулм. След строителните работи по каросерията и бояджийския цех, моделите от лимитираната серия от 660 коли отиват в Бьолингер Хьофе, където Audi R8, Audi e-tron GT quattro и RS e-tron GT се произвеждат в малки серии. Това гъвкаво съоръжение е разположено близо до производствената площадка на Audi в Некарсулм и предлага най-добрите условия за довършване на RS6 Avant GT.
Окончателното сглобяване се извършва от седем опитни служители в три монтажни станции, създадени специално за това специално издание. Всеки отделен автомобил прекарва цял ден там. Всички специфични за GT функции се монтират ръчно към всеки от 660-те автомобила Audi RS6 Avant GT, произведени за целия свят. Това включва преден капак, калници, окачени тавани, двойно крило, предна и задна престилка, и регулируемото пружинно окачване.