Германската компания Audi показа новото Audi RS6 Avant GT, което е върхът на моделната серия. Специалното издание е пълно с ексклузивни детайли както за екстериора, така и за интериора. Неговата челна позиция в моделната серия е подчертана с впечатляващ спойлер, преминаващ през ръба на покрива, нов дифузьор и 22-инчови джанти с отличителен дизайн.

Вижте как изглежда новото Audi RS6 Avant GT  >>  >>  >>

Интериорът включва висококачествени седалки тип корито, свежа цветова комбинация и индивидуална номерация в централната конзола като специални акценти. Уникалното за Audi RS6 Avant GT леко регулируемо окачване и преработеният спортен диференциал на задната ос изострят изживяването при шофиране.

Новото Audi RS6 Avant GT е със задвижване на четирите колела Quattro от 4,0-литров V-образен 8-цилиндров бензинов двигател с двоен турбокомпресор с мощност от 630 к.с., който осигурява 850 Нм въртящ момент в интервала от 2300 до 4500 об/мин. Доставката на новото Audi RS6 Avant GT ще започне през второто тримесечие на 2024 г., а цената започва от 219 355 евро.

Неповторим външен вид

Идеята на Audi RS6 Avant GT се връща към ученическия проект RS6 GTO concept от 2020 г. По проекта в продължение на шест месеца работиха 12 човека с поддръжка на Audi Design. Те са взели по-голямата част от своето вдъхновение от легендарния състезателен автомобил Audi 90 quattro IMSA GTO от 1989 г.

Audi RS6 Avant GT, RS6 GTO concept и Audi 90 quattro IMSA GTO

Снимка: Audi

Резултатът показва начина, по които младите таланти могат да допринесат за компанията дори по време на своето обучение. Новото Audi RS6 Avant GT се отличава от останалите модели в своята гама RS6 Avant и версията RS6 Avant performance, благодарение на още по-впечатляващия си външен вид, базиран на концепцията RS6 GTO. Поразителната предница черпи вдъхновение от прототипа.

Решетката и въздухозаборниците са завършени изцяло в черно с гланц, което прави колата да изглежда още по-ниска и по-широка. Вертикалните остриета в предната престилка, новата решетка и масивният преден сплитер, интегриран в бронята, подобряват изострения вид. За първи път Audi Sport GmbH не само използва напълно преработен преден капак, но и го произвежда от карбонови влакна.

Снимка: Audi

Интегрираните въздушни отвори зад големите 22-инчови колела намаляват налягането на въздуха в арката на колелото и подобряват охлаждането на спирачките. Подобно на предния капак, в калниците са разположени големите колела, за първи път са направени изцяло от карбонови влакна, които акцентират върху новото Audi RS6 Avant GT. Профилът се дефинира от вложки в страничните прагове, капаците на външните огледала от лъскав карбон и 22-инчовите джанти в дизайн с 6 спици, направени ексклузивно за RS6 Avant GT.

Отзад специалното издание впечатлява с черен надпис RS6 GT, задна врата, специално адаптирана към дизайна с визуално свален товарен ръб, функционален дифузьор с вертикално центриран рефлектор, който прави автомобила да изглежда още по-широк и отличително двойно крило, вдъхновено от моторните спортове, взето почти 1:1 от концептуалния автомобил. За първи път в историята на RS6 Avant релсите на покрива са премахнати за още по-плосък и по-спортен силует.

Снимка: Audi

За Audi RS6 Avant GT клиентите имат възможност да изберат ексклузивни стикери в два цвята. Първият е с бяло покритие и съчетава традиционните цветове на Audi Sport - черно, сиво и червено. Емблемите на модела отпред и отзад също се предлагат в тези цветове. Ако бъде избрана тази цветова комбинация, джантите в отличителния дизайн винаги се предлагат в гланцово бяло.

Алтернативно, стикерите в черни и сиви тонове се предлагат с външен сив цвят Nardo или черно Mythos. Audi Sport GmbH предлага джанти с висок блясък в гланцово черно или матово черно. Четирите пръстена в радиаторната решетка и вратата на багажника заедно с надписа на модела са черни като стандарт. Предлагат се разнообразни покрития за екстериора, сред които бяло Arkona, сиво Nardo, сиво металик Chronos, кафяво металик Madeira и черно металик Mythos.

Снимка: Audi

Новото Audi RS6 Avant GT слиза от производствената линия с дизайнерския пакет RS plus като стандарт. Черният интериор е подсилен от многобройни акценти в цветовата комбинация от червено и медно, например шевовете на волана, страните на централната конзола, централния подлакътник и подлакътниците на вратите и стелките с надпис RS6 GT.

Новите седалки RS тип корито в комбинация кожената тапицерия и надписът RS6 GT точно под облегалките за глава също имат тази цветова схема. Шевът тип пчелна пита в центъра на седалката блести в експресно червено, докато този на външния шев на седалката е с медно покритие.

Снимка: Audi

Подлакътниците, арматурното табло, централната конзола и вратите са тапицирани с черен микрофибър Dinamica, докато декоративните вложки са покрити с дълбок черен микрофибър. Декоративните инкрустации също се предлагат в структура от карбонов композит с отворени пори като опция. Предпазните колани са в тъмночервен цвят. Като специален акцент, централната конзола носи серийния номер на колата в лимитираната серия от 660 модела.

Изпълнение от следващо ниво

Новото Audi RS6 Avant GT се задвижва от 4,0-литров V-образен 8-цилиндров бензинов двигател с двоен турбокомпресор с изходна мощност от 630 к.с. и максимален въртящ момент от 850 Нм. Това е увеличение от 30 к.с. и 50 Нм в сравнение с базовия модел RS6 Avant. Острието на серията спринтира от 0 до 100 км/ч за 3,3 секунди, което е с 0,3 секунди по-бързо от RS6 Avant.

Снимка: Audi

Новото Audi RS6 Avant GT ускорява от място до 200 км/ч от място само за 11,5 секунди. Стандартната максимална скорост е 305 км/ч, а забавянето и спирането се управлява от стандартна керамична спирачна система RS. Мощността на двигателя 4.0 TFSI се прилага към постоянното задвижване на всички колела Quattro чрез стандартната 8-степенна скоростна кутия Tiptronic с оптимизирано време за превключване.

Подобно на RS6 Avant, RS6 Avant GT използва най-новата версия на централния диференциал със заключване. Особено лек и компактен, той разпределя мощността на двигателя към предната и задната ос в съотношение 40:60. Ако възникне приплъзване, към оста с по-добро сцепление автоматично се прилага по-голям въртящ момент, като до 70% могат да преминат към предната ос и до 85% към задната ос.

Снимка: Audi

Преработеният централен диференциал подобрява динамиката на шофиране, осигурява значително по-прецизно завиване и прави по-малко недозавиване на предела. За допълнително разграничаване на специалното издание от другите RS-модели, спортният диференциал на задната ос е специално настроен за Audi RS6 Avant GT.

Новите параметри се фокусират върху по-голяма пъргавина и отклонение отзад в динамичен режим на шофиране. Клиентите се възползват от спортно, неутрално и изключително прецизно управление. За първи път и само за Audi RS6 Avant GT регулируемото окачване идва като стандарт. То намалява просвета с 10 мм в сравнение с RS6 Avant и предлага перфектна комбинация от динамика и комфорт.

Снимка: Audi

По-високата степен на пружиниране, тройно регулируемите амортисьори и по-твърдите стабилизатори осигуряват по-малко накланяне на каросерията, което още веднъж значително увеличава фактора на забавление. На борда са и необходимите инструменти и инструкции за извършване на индивидуални настройки. Клиентите могат алтернативно да поръчат RS спортно окачване плюс с динамичен контрол на возенето или RS адаптивно въздушно окачване.

Новите високопроизводителни гуми Continental Sport Contact 7 с размер 285/30 R22 осигуряват необходимото сцепление за динамично шофиране. Гумите предлагат постоянно по-добро поведение на пътя както при сухи, така и при мокри условия и намаляват недозавиването при завиване с висока скорост, което прави цялостно по-прецизно управление в целия скоростен диапазон. Освен това спирачният път е с до 2 метра по-къс с новите гуми при спиране от 100 до 0 км/ч.

Снимка: Audi

Изработка от най-висок клас

Новото Audi RS6 Avant GT за разлика от стандартния модел RS6 Avant, не се сглобява изцяло на производствената линия в Некарсулм. След строителните работи по каросерията и бояджийския цех, моделите от лимитираната серия от 660 коли отиват в Бьолингер Хьофе, където Audi R8, Audi e-tron GT quattro и RS e-tron GT се произвеждат в малки серии. Това гъвкаво съоръжение е разположено близо до производствената площадка на Audi в Некарсулм и предлага най-добрите условия за довършване на RS6 Avant GT.

Окончателното сглобяване се извършва от седем опитни служители в три монтажни станции, създадени специално за това специално издание. Всеки отделен автомобил прекарва цял ден там. Всички специфични за GT функции се монтират ръчно към всеки от 660-те автомобила Audi RS6 Avant GT, произведени за целия свят. Това включва преден капак, калници, окачени тавани, двойно крило, предна и задна престилка, и регулируемото пружинно окачване.