09:45 | 15.01.08 |
54 |
Speed-Press
22% повече продадени нови коли в България за 2007
През 2007 година в България бяха продадени общо 55 336 нови превозни средства, от които 52 009 леки и лекотоварни коли, 547 мотоциклета и 3327 камиона.
Лидер на пазара през тази година е марката Toyota. Тя е продала 5813 автомобила, с което зае 11,18% пазарен дял. Toyota излезе начело в продажбите на нови автомобили още в началото на годината и запази рекордния си ръст и рекордните си продажби през цялата 2007 г. Компанията е отбелязала ръст в продажбите от 38,3%.
От големите компании на българския пазар единствено Peugeot отбелязва спад в продажбите си. От марката са продадени 4384 леки и лекотоварни автомобила, което е с 244 коли по-малко и представлява спад от 5,5% в продажбите. Спад са реализирали също така Alfa Romeo, Jaguar, Daihatsu, GAZ и SsangYong.
Най-голям ръст от всички марки е реализирало Mitsubishi, което през 2007 г. е продало 1011 автомобила. Това е ръст от почти 100% (по-точно 93%) в сравнение с 2006 г., когато компанията е продала 524 коли. Сериозен ръст в продажбите са реализирали също така Mercedes - 46,4%, Chevrolet - 55,6%, Dacia - 75%, и др.
Общо в България са продадени 52 009 леки и лекотоварни автомобила, което е ръст от 22% в сравнение с 2006 г. Най- продаван модел е Dacia Logan - 2529 бройки.