ВИДЕО >>



Екстериор

Макар да се появи последен на сцената на луксозните компактни кросоувъри, прeкият конкурент на Audi Q3 и BMW X1 определено прави впечатление със своя спортен вид и сякаш се опитва да формира собствен клас.

На пръв поглед GLA силно напомня А-класата – с огромна радиаторна решетка и специфични форми на предните светлини. При по-внимателно вглеждане обаче се откриват разлики в детайлите и пропорциите.

Кросоувърът използва същата платформа като A-Class и междуосието им е идентично. По-големия багажник на GLA обаче го прави с 12,5 сантиметра по-дълъг. GLA е и с 6 сантиметра по-висок от A-класата, което осигурява допълнителни 2 сантиметра за главите на задната седалка.

Тестовият автомобил е оборудван с AMG пакет, който включва специални брони и прагове, големи 18-цолови джанти, перфорирани предни спирачни дискове, двойна ауспухова система и други.

Ясно е, че компактният SUV се чувства най-добре в града, но автомобилът се предлага и във версии със задвижване на всички колела. Системата за двойно предаване може да прехвърля до 50 процента от въртящия момент към задните колела.

Спортният външен вид на компактния SUV означава и по-ниска позиция на седене в сравнение с други представители на този клас. Всъщност GLA е с почти 10 сантиметра по-нисък от директния конкурент Audi Q3. Впечатляващ обаче е коефициентът на въздушно съпротивление от 0,29 – това е най-добрата стойност в класа и спомага за ниския разход на гориво на GLA.


Задвижване

Всички двигатели разполагат със старт/стоп система и покриват стандарта за вредни емисии Евро 6.

Ние тествахме GLA 220 CDI 4MATIC, който разчита на 2,2-литров дизелов агрегат с максимална мощност 170 к.с. и максимален въртящ момент 350 Нм. Автомобилът спринтира от 0 до 100 км/ч за 8,3 секунди и може да достигне максимална скорост от 215 км/ч.

Трансмисията е 7-степенна aвтоматична с два съединителя – стандартно оборудване за тестовия модел. Тя може да работи в три режима: икономичен, спортен и ръчен. В спортен режим удоволствието зад волана е гарантирано – колата е наистина пъргава и ускорява с лекота.

Обявеният от Mercedes среден разход на гориво е 5,1 литра на 100 км, а по време на теста той гравитираше около 7 на 100.


Интериор

Интериорът на GLA е по-скоро като на луксозен седан, а не като на корав офроудър. С този компактен SUV Mercedes се прицелва в млади и заможни хора.

Линията AMG включва спортни седалки, които не само изглеждат добре, но и са удобни. Налице е и 3-спицов спортен мултифункционален волан в кожа напа с червен контрастен шев.

Бутоните на централната конзола са добре подредени, а над тях се намират 3 кръгли отвора за въздух, както и 5,8-инчов цветен дисплей. Мултимедийната система има възможност за интегриране на смартфони и други устройства за връзка с интернет.

Панорамният електрически люк създава чувството за простор и приятно усещане, когато е отворен.

Като цяло GLA предлага добро вътрешно пространство, а качеството на изработка отговаря на очакванията за един Mercedes. Мястото за краката отпред и отзад е достатъчно благодарение на голямото междуосие.

Скосените задни странични стъкла обаче намаляват обзора от задните седалки, чиято хоризонтална част би могла да бъде и малко по-дълга. Обзорът е ограничен и назад, но благодарение на големите странични огледала и парктроника маневрирането на заден ход е безпроблемно.

Налице са множество асистиращи системи, включително подобрена система за предотвратяване на сблъсък COLLISION PREVENTION ASSIST, която работи на базата на радар и може да предупреди водача за опасност от удар при скорост от 7 км/ч и да предприеме прецизно спирачно усилие, когато шофьорът стъпи на спирачния педал. Има още асистент за мъртвия ъгъл, асистент за разпознаване на първи признаци на умора и други.

Багажникът, който е с автоматично отваряне и затваряне, побира 421 литра багаж. Задните седалки се сгъват до равен под и по този начин осигуряват голямо товарно пространство с обем 1235 литра.


Офроуд?

От Mercedes са се постарали да придадат на модела SUV визия - как се справя обаче GLA извън пътя? Стандартно просветът е 170 мм, а за хората обзети от спортни страсти се предлага и снижена с 15 мм спортна ходова част, която осигурява по-стегнато поведение на автомобила.

Определено GLA се чувства най-добре на асфалтовите пътища, но кросоувърът не се страхува от разходка по черен път. Не можете да очаквате офроуд чудеса, но трябва да отбележим, че автомобилът се справя по-добре, отколкото предполага външният му вид.

GLA се управлява с лекота – колата се придвижва плавно и същевременно сигурно в завои. Зад волана се усеща по-скоро като компактен автомобил, отколкото като SUV. Той комбинира динамично поведение на пътя и прецизно кормилно управление.


Накратко

Mercedes GLA е забавен автомобил, който трудно би се вписал в класическата SUV формула – това е по-голяма А-класа, предназначена за тези, които искат по-висока позиция на седене и същевременно целят да се разграничат от тълпата с по-атрактивна визия.

У нас цените на GLA започват от 52 455 лв. с ДДС за базовия GLA 200 с 1,6-литров бензинов двигател със 156 к.с., а тестовият GLA 220 CDI 4MATIC с AMG пакет и всички допълнителни екстри се предлага срещу 95 827 лв. с ДДС.

Вижте снимки >>