Коментари - Швеция е на път да построи първото в света трасе за зареждане на батериите на електромобилите в движение | Авто.dir.bg
Коментари
Най- доброто решение за развитие на електрическите превозни средства е полагането на кабелно индукционно захранване на електромоторите в изградената пътна мрежа и намаляване на размера на батериите на бъдещите автомобили до капацитет за 50 км пробег. Ако се окабелят магистралните и първокласни пътища на практика ще се осигури пътен достъп до цялата територия за придвижване на ток.Плюсовете са : намаляване на теглото на ел. автомобилите с около 50%; намаляване на цената им със средно около 50%; изключително опростяване на автономното привижване по такива пътища. Минус е по-голямата първоначална инвестиция, която може да бъде намалена значително при полагане на мрежата при новоизграждащи се пътни трасета и която ще се изплати бързо чрез таксата за ползването и. Допълнителен плюс е и възможността всички автомобили с ДВГ да могат да бъдат пригодени да използват такива мрежи като се заменят съществуващите пускови електромотори с подходящи по мощни системи без да се променя нищо друго в конструкцията им.
Не, че нещо, но аз лично не бих искал да пътувам по пътища, които генерират постоянно магнитно поле, при това мощнп. Някак си, не е зравословно. За икономическата страна няма да говорим, че согурно ще има разходи на електроенергия, като за световно.
Просто от любопитство, в нашата страна колко струва изграждането на километър от (обикновена) магистрала?!
Швеция е на път да построи първото в света трасе за зареждане на батериите на електромобилите в движение
Електрифицираното трасе ще се изгради по магистрала Е20 между Халсберг и Йоребро
Обратно в новината