Проверявайте течността в акумулатора

Шофьорите трябва да проверяват нивото на течност в акумулатора на автомобила си поне веднъж годишно.

Обратно в новината

Коментари - Проверявайте течността в акумулатора | Авто.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Niko

Що се отнася до акумулаторите проектирани "без поддръжка", ще споделя моето мнение. Ако имате възможност не го доливайте, а го сменете с нов. Ако нямате и го "отворите", може да помогнете, но ще е късно. Загубата на "електролит", всъщност е на вода. Киселината се изпарява много малко (киселинни пари). Защо е късно, ли? Ами ако загуби много вода, респективно гъстотата му е вече 1,30 -1,35. Щом я губи, вътрешното съпротивление е по-високо (ако не презарежда над 14,7 и електолизатата да я изхвърля) и акумулатора работи като реотан. Плочите се кривят, намазката се напуква по линиите на решетката на плочите, корозията е ускорена, и те така. Доливането на този тип акумулатори се прави само на калпавите такива. Ако вложените материали като олово, укрепващи добавки като калций, антимон и други (без сребро) са лоши, акумулатора губи вода от ден първи, следва да се долее след гаранцията. Кога точно, казва кантара. Нов на кантара е 15,350 кг, на две години е 14,720 кг - или 105 мл на клетка(средно), или при корпус 242/175 е 1.5см на клетка и е вече сух! Как се долива? Пробива се с ограничител, за да не забиете свредлото в плочите. Изчислява се небходимото ниво спрямо корпуса, изсмуква се наличния електролит до плоча, долива се до изчисления обем/ниво и се залепя с екструдер или завива специализирана тапа. След което се прави изчисление на вложения труд и време, и се записва. Когато умре, се установява че "АКУМУЛАТОРА Е КОНСУМАТИВ", и не си заслужава! Смятате ли, че за повече от 150 години в тази индустрия за милиарди, някой е можел да измисли нещо рентабилно и не го е направил вече? Както бях писал пред, търсете професионалисти не търговци. Много приятели ме питат каква марка да купят, отговора е следния: Изберете най-скъпия който може да си позволите, от която и да е марка, без отстъпка или промоция. И помнете, че 5 лева от всяко ножче Жилет отиват за Роджер Федeрер! Марката не прави акумулатора.

За да е консуматив акумулаторът, той трябва да се износва напълно за по-малко от 1 г, или да струва не-повече от 10 лв, да е малоценен. Нито едното е вярно, нито другото. Следователно акумулаторът не дълготраен актив, не консуматив. Какво си искал да кажеш с мъдрото си и невярно твърдение за мен остава загадка. Иначе в техническата част доста си написал. Аз например бих започнал с това, че не знам да се продават вече акумулатори с капачки за доливане. Статията я е писал неграмотен журналист, като е препечатвал сигурно от "Млад техник" за 1970 г.

Niko

Извинявам се за неточността. За мен консуматив е продукт с определен ресурс, неподлежащ на ремонт. Що се отнася до техническата част, това са само основни препоръки при експлоатация.

Niko

Акумулатора е КОНСУМАТИВ. Разделете цената на запалванията които правите и ще видите, че е същото като на дядо жигулата. Колко километра пробег в година имате? Днес, автомобила се ползва в пъти повече от преди. Да не говорим, че съвременния автомобил е енергоемък и необходимия пробег за възстановяване на заряда от 10 секунден старт в студено време е 3.2 км средно. През 1980 един 52Ah акумулатор струваше точно колкото сега! Що се отнася до електролита, ако колата зарежда в граници, акумулатора не е до изпускателните колектори, чист и укрепен добре, ще си свърши работата по-добре от преди и не е необходимо да се долива вода. Още една тайна е, че акумулатора го "убива" топлината, не студа! Премине ли 60 градуса, смърта идва бързо! "Сух" оловен акумулатор няма, има "желиран" електролит със суспендирана силика гел, който работи по-добре в тягов режим и живее по-дълго, като е проектиран за специфични нужди. Що се отнася до марките, търсете професионалист, а не търговец. В България се внасят масово "no name" на Джонсън Контолс и се продават с 14 различни имена. Лепенката не прави акумулатора. Като купувате акумулатор, гледайте терминалите да са "светли", да нямат петна. В долния край, където е "ръба" за пристягане има "вдлъбнатини" - трябва да са чисти. Много трудно се чисти прахта от там, след като е стоял 2 години в склад или на рафта! Не тъсете "око", то е маркетингов трик. Информацията (зелено топче) за състоянието на ЕДНА клетка не ви помага много. Да не говорим, че на най-натоварените 1 и 6 клетка, НИКОГА не се монтира "magic eye". Ако карате като такси, разнос.....топлоизолирайте акумулатора! По-топлия акумулатор зимата след 2 часа престой пали по-добре, зарежда се по бързо. Лятото не се "сварява" в малката кола с огромен двигател! Ако сложите волтметър на минуса и на корпуса (пластмасата) на амумулатора и има волтаж- ИЗМИЙТЕ го! Алуминиевите "МЕГА", "ТУРБО", "WRC", "ULTRA" клеми от 2 лева - не вършат работа. Купете си месингови или оловни. Ако акумулатора има цветни шайби (синя и червена) на полюсите- не ги махайте. Като остарее и уплътнението или запресовката започне да изтърва киселиини пари, няма да чистите окиси с вода и сода бикарбонат. Както казах, АКУМУЛАТОРА Е КОНСУМАТИВ.

И как точно да отворя АГМ-то да видя електролита?

Преди 2 мес.внезапно ми се скапа акумулаторът! Заредих го-на другия ден нямаше грам ток! А беше на 2,5 г.Март му изтече гаранцията! И беше ми препоръчан от специалист! Сега си купих един Монбат за 100 лв-да видим колко ще изкара!

От къде ще му налееш вода на Не- обслужваемия акумулатор ...,бре , ..след като отворите към клетките са капселовани и нямаш достъп до електролита...,бре умнико...!?

Брех, че то да взема да пробия дупки на моя да си го доливам... Шегата настрана, но от евтините акумулатори(обслужваеми) не бих си купил вече. Качеството им изобщо вече не е същото. Доволни са основно хората купили си такива преди поне 6-7 години, но не знаят какво биха си купили днес... затова. По добре от по скъпите вече само, при които 60Ач е към 200лв и отгоре.

купете си сух

Сухи още няма. Само необслужваеми...

Именно. На Пасата карам такъв необслужваем 7 години! Не е истина! Да не казвам марката,от известните е и скъпичко го взех.Грам не съжалявам. Не е мръднал! Нито пък някога е дозареждан! Определено имат предимства пред обикновените с киселина...

"сух" е в смисъл че киселината не се разлива ако го счупиш защото не е течна а между плочите има специална вата напоена с киселина; затова нема кво да се долива... карам с такъв вече 3 години и кусуср, нема грижа и върти та се кине