Коментари - Латвия възобновява производството на RAF | Авто.dir.bg
Коментари
Точно "шасито" няма как да е от "Волга" ,защото тя е лимузина със самоносещо купе! Виж,всички останали части и агрегати са на "Волга" ГАЗ-24...преден,заден мост ,двигател...трансмисия ! "Латвията" си бе приказен бус за времето си и нашите условия....Но недостъпна за притежаване от обикновенните граждани...т.н. "физически лица" .
Точно "шасито" няма как да е от "Волга" ,защото тя е лимузина със самоносещо купе! Виж,всички останали части и агрегати са на "Волга" ГАЗ-24...преден,заден мост ,двигател...трансмисия ! "Латвията" си бе приказен бус за времето си и нашите условия....Но недостъпна за притежаване от обикновенните граждани...т.н. "физически лица" .
Латвията е копие на модел на Мерцедес със задвижване на Волга. Оригиналът е дизелов, Балкантурист имаше такива, използваха ги най-вече за трансфери на чужденци между летищата и морските курорти. Имахме Латвия в предприятието, в което работех. В София имаше и маршрутки. Готини бусчета бяха. До колкото си спомням бяха за 11 пътника (без шофьора). Между другото се сглобяваха на две места - в Латвия и някъде в Русия.
Латвиите се сглобяваха само в Латвия-основния завод беше в Елгава-на 30 км от Рига и в стария завод на РАФ в Рига,на там ограничени количества.От завода излизахасамо и единствено с Волгов двигател.За дизелов за пръв път чувам...На сняг ,празни бяха като патка на лед-няма тръгване,даже е на равно...Докарал съм доста на собствен ход от Латвия до България-зимата задължително слагах отзад 4 чувала с пясък да тежи.И гореше 15 на сто бензин.
Латвиите се сглобяваха само в Латвия-основния завод беше в Елгава-на 30 км от Рига и в стария завод на РАФ в Рига,на там ограничени количества.От завода излизахасамо и единствено с Волгов двигател.За дизелов за пръв път чувам...На сняг ,празни бяха като патка на лед-няма тръгване,даже е на равно...Докарал съм доста на собствен ход от Латвия до България-зимата задължително слагах отзад 4 чувала с пясък да тежи.И гореше 15 на сто бензин.
50 стотинки беше билетчето за микробусчето. Бяха много готини, нещо невиждано и лускозно. По-късно, през демокрацията, пуснаха маршрути-леки коли, едни фиатове, Типо ли беше. Вътре 4 човека как се нагъчкваха...
Някъде към края на 70-те години,в София имаше няколко маршрутни линии ,които просъществуваха 3-4 години,та те се обслужваха от "Латвии"
Благодаря за уникалната колекция от снимки. Всеки детайл е безценен! Но друго ми е на акъла да споделя. Значи Латвия дето е 2 мильона е стигнала до решението да си прави сама електрически бусчета. А ние, дето уж сме сила в електрокарите, се чудим как да увеличим данъка на колите, но никва мисъл за нещо съзидателно!
Латвия възобновява производството на RAF
Популярните по времето на социализма "латвии" ще се завърнат на пазара, съобщава "Российская газета".
Обратно в новината