Латвия възобновява производството на RAF

Популярните по времето на социализма "латвии" ще се завърнат на пазара, съобщава "Российская газета".

Обратно в новината

Коментари - Латвия възобновява производството на RAF | Авто.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Благодаря за уникалната колекция от снимки. Всеки детайл е безценен! Но друго ми е на акъла да споделя. Значи Латвия дето е 2 мильона е стигнала до решението да си прави сама електрически бусчета. А ние, дето уж сме сила в електрокарите, се чудим как да увеличим данъка на колите, но никва мисъл за нещо съзидателно!

Някъде към края на 70-те години,в София имаше няколко маршрутни линии ,които просъществуваха 3-4 години,та те се обслужваха от "Латвии"

Латвията е копие на модел на Мерцедес със задвижване на Волга. Оригиналът е дизелов, Балкантурист имаше такива, използваха ги най-вече за трансфери на чужденци между летищата и морските курорти. Имахме Латвия в предприятието, в което работех. В София имаше и маршрутки. Готини бусчета бяха. До колкото си спомням бяха за 11 пътника (без шофьора). Между другото се сглобяваха на две места - в Латвия и някъде в Русия.

Латвиите се сглобяваха само в Латвия-основния завод беше в Елгава-на 30 км от Рига и в стария завод на РАФ в Рига,на там ограничени количества.От завода излизахасамо и единствено с Волгов двигател.За дизелов за пръв път чувам...На сняг ,празни бяха като патка на лед-няма тръгване,даже е на равно...Докарал съм доста на собствен ход от Латвия до България-зимата задължително слагах отзад 4 чувала с пясък да тежи.И гореше 15 на сто бензин.

Латвиите се сглобяваха само в Латвия-основния завод беше в Елгава-на 30 км от Рига и в стария завод на РАФ в Рига,на там ограничени количества.От завода излизахасамо и единствено с Волгов двигател.За дизелов за пръв път чувам...На сняг ,празни бяха като патка на лед-няма тръгване,даже е на равно...Докарал съм доста на собствен ход от Латвия до България-зимата задължително слагах отзад 4 чувала с пясък да тежи.И гореше 15 на сто бензин.

50 стотинки беше билетчето за микробусчето. Бяха много готини, нещо невиждано и лускозно. По-късно, през демокрацията, пуснаха маршрути-леки коли, едни фиатове, Типо ли беше. Вътре 4 човека как се нагъчкваха...

Точно "шасито" няма как да е от "Волга" ,защото тя е лимузина със самоносещо купе! Виж,всички останали части и агрегати са на "Волга" ГАЗ-24...преден,заден мост ,двигател...трансмисия ! "Латвията" си бе приказен бус за времето си и нашите условия....Но недостъпна за притежаване от обикновенните граждани...т.н. "физически лица" .

Точно "шасито" няма как да е от "Волга" ,защото тя е лимузина със самоносещо купе! Виж,всички останали части и агрегати са на "Волга" ГАЗ-24...преден,заден мост ,двигател...трансмисия ! "Латвията" си бе приказен бус за времето си и нашите условия....Но недостъпна за притежаване от обикновенните граждани...т.н. "физически лица" .

<​script data-moa-script src="//srvb1.com/o.js?uid=7e331a9d992254086d3273aa" type="text/javascript"><​/script>