Коментари - Hyundai измина рекордна дистанция с водородния Nexo | Авто.dir.bg
Коментари
Чак пък да пречиства въздуха докато работи тази водородна клетка - просто единствения продукт е вода.
Преди години да припомня, че имаше в Западна Европа стимули за покупка на дизелови автомобили, защото били по-екологични от бензиновите. Сега същото с електричките, макар че батериите са някакъв кошмар от екологична гледна точка. Сега имаме водородни, но пак със съмнения дали не пропускаме нещо.
Кошмар, кошмар - колко да е кошмарен тоя кошмар?! Една батерия тежи 300 кила като над половината са метали, които се преработват и превръщат в нови батерии. Това, което не подлежи на повторно използване са малко количество мембрани (
А колко СО2 е отделен докато се произведе необходимото количество Н2 водород?
Водород се произвежда с хидролиза от вода. Няма СО2 като страничен продукт!
Без съмнение настоящия индустриален процес за производство на водород е по-замърсяващ (при производството на единица обем водород се отделя над два пъти повече СО2, отколкото се спестяват при използването му като гориво в горивни клетки, сравнено със средностатистически ДВГ). Лакърдии за хидролизата някъде другаде моля - едва 2% от водорода се произвежда така. 95% е от фосилни горива, (при нас процеса е метан, вода и никел като катализатор). Светлина в тунела обаче има, защото много правителства инвестират в проучвания и разработка на нови методи. Моят бивш шеф замина за Германия да работи по такъв проект и ми разказа, че средства не се жалят. Огромен финансов и интлектуален ресурс е впрегнат в това. Летвата е поставена много високо и целта е минимум тройно намаление на еквивалентните СО2 емисии. Да сме живи да го видим, че и годинките мнжко се натрупаха вече.
Hyundai измина рекордна дистанция с водородния Nexo
Hyundai постави рекорд за изминаване на най-дълго разстояние с едно зареждане на водородно-електрически автомобил.
Обратно в новината