Hyundai измина рекордна дистанция с водородния Nexo

Hyundai постави рекорд за изминаване на най-дълго разстояние с едно зареждане на водородно-електрически автомобил.

Обратно в новината

Коментари - Hyundai измина рекордна дистанция с водородния Nexo | Авто.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

А колко СО2 е отделен докато се произведе необходимото количество Н2 водород?

Преди години да припомня, че имаше в Западна Европа стимули за покупка на дизелови автомобили, защото били по-екологични от бензиновите. Сега същото с електричките, макар че батериите са някакъв кошмар от екологична гледна точка. Сега имаме водородни, но пак със съмнения дали не пропускаме нещо.

Кошмар, кошмар - колко да е кошмарен тоя кошмар?! Една батерия тежи 300 кила като над половината са метали, които се преработват и превръщат в нови батерии. Това, което не подлежи на повторно използване са малко количество мембрани (

Водород се произвежда с хидролиза от вода. Няма СО2 като страничен продукт!

Ати колко водород и сериен диоксид отделяш всеки ден като отидеш до тоалета а??

Нъц. Така се получава само за лабораторни нужди. За промишлеността основно се получава от метан при висока температура.

Явно не си чувал за Power-to-gas... Технология с много перспективи именно в областта на устойчивоя транспорт и енергетика.

Без съмнение настоящия индустриален процес за производство на водород е по-замърсяващ (при производството на единица обем водород се отделя над два пъти повече СО2, отколкото се спестяват при използването му като гориво в горивни клетки, сравнено със средностатистически ДВГ). Лакърдии за хидролизата някъде другаде моля - едва 2% от водорода се произвежда така. 95% е от фосилни горива, (при нас процеса е метан, вода и никел като катализатор). Светлина в тунела обаче има, защото много правителства инвестират в проучвания и разработка на нови методи. Моят бивш шеф замина за Германия да работи по такъв проект и ми разказа, че средства не се жалят. Огромен финансов и интлектуален ресурс е впрегнат в това. Летвата е поставена много високо и целта е минимум тройно намаление на еквивалентните СО2 емисии. Да сме живи да го видим, че и годинките мнжко се натрупаха вече.

Лошото е, че милиграми от някои от тези метали (кадмий, литий) замърсяват огромни по размери почви.

Кадмий в литиевите батерии няма. Има кобалт. Имената са подобни, но нямат нищо общо. Има никел и манган също така. А литият, който всъщност е само 3% от батерията, е в изобилие в океанската вода и не е нещо отровно.

Fuel Cell == Fool Cell ;)

Чак пък да пречиства въздуха докато работи тази водородна клетка - просто единствения продукт е вода.

Всъщност, рециклирането на батериите изобщо не е просто за, а замърсяването безобидно както се представя. Много скъпо и опасно за работниците като все още няма технология която рециклира батериите ценово ефективно. Процеса минава през повторно използване на клетките до повторно използване на материалите като суровини, но все още ценово неефективно в сравнение производството на нови. https://link