Fisker Ocean EV ще се зарежда със смяна на батериите

Калифорнийците от Fisker ще пуснат SUV модел с технологията за смяна на батериите.

Обратно в новината

Коментари - Fisker Ocean EV ще се зарежда със смяна на батериите | Авто.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Много хубаво, само дето батерия не е равна на батерия. Всяка батерия си има определен живот и цикли на зареждане. Определено ще е проблем новата батерия да е включена в цената на автомобила, а да не знаеш какво получаваш при размяната на станцията.

Елементарно е - автомобила се продава с батерия която не е собственост на купувача а на фирмата. Нещо като абонамент. Така автомобила се 'зарежда' за секунди. Трябва да се направи регулация подобна на зарядните за телефон - всички батерии да са унифицирани и да са взаимнозаменяеми независимо от марката на колата. Така рециклирането, зареждането, смяната и ремонтът ще са много по бързи и лесни.

Това няма да стане никога. Батериите са на различни производители, които използват различна електрохимия, което влияе на характеристиките на батериите, като напрежение на единична клетка, безопасност, капацитет а оттам и пробег, живот на батерията и т.н. В това направление има голяма конкуренция и голяма развойна дейност. Някои модели коли използват бустъри на напрежението, други - не. Как ще накараш всички производители на батерии и коли да минат към общ знаменател, като това им пречи в собствения им дизайн и стремежът им да бият другите ?

Ако не е ясно, бустърите за напрежение се използват за да може да се сложат по-малко батерии и така да се намали теглото на автомобила. А следващият проблем е, че станцията трябва да знае каква батерия приема от клиента. Идва някакъв Сульо и ми дава батерията си. Ами ако тя е пълен боклук ? За да и определя капацитета, трябва да я заредя и разредя напълно, а това е трае повече, отколкото той сам да си я зареди и да замине. Тогава ще трябва да има някаква форма на идентификация, на която да може да се вярва и с нея да се проследява живота на батерията. Значи някакви блокчейнове и пак навлизаме в безкрайни теми, всяка от които поражда друга. Сравнението с телефон е неуместно. Там се използват само литиево-йонни батерии и няма кой знае какво да се подобри и наистина отделните видове зарядни са само за объркване и създаване на допълнителни разходи на потребителя. С колите обаче е много по-сложно.

Това трябва да е някаква новост понеже идва от щатите ли? Китайците от NIO не проектират, а продават такива модели от години. Тази година започнаха по-масирано да предлагат моделите си в няколко европейски страни.