Китай вече е вторият най-голям пазар в света за луксозни коли след САЩ с продадени 1,25 милиона автомобила миналата година. Продажбите на луксозни автомобили в страната може да нараснат до 2,25 милиона през 2016 г. и до 3 милиона до 2020 г., установи компанията, цитирана от АФП и БГНЕС.
МакКинси определя луксозните коли в Китай като автомобили на цена между 200 000 и 1,2 милиона юана (32 000-190 000 долара), изключвайки "ултра луксозните" коли, които са на още по-висока цена.
В САЩ миналата година са продадени 1,7 милиона луксозни коли и се очаква продажбите да нараснат до 2,3 милиона през 2020 г., съобщава още консултантската компания.
"Китай е развиващ се пазар. Увереността на хората в бъдещето е много висока", заяви Ша Ша, партньорка на МакКинси и основен автор на доклада. "Китайците искат да се развиват и се стремят да купуват луксозни коли", заяви тя.
Германските концерни Audi, BMW и Mercedes-Benz съставляват 80% от пазара на луксозни автомобили в Китай, съобщи МакКинси, но допълни, че конкуренцията в сектора се засилва.
Китай вече е най-големият автомобилен пазар в света, като миналата година продажбите нараснаха с 4,3% на годишна основа до 19,31 милиона автомобила. МакКинси съобщи, че увеличаването на доходите, доверието в китайската икономика, желанието да се плаща за луксозни коли като символ на социален статус са сред факторите, подкрепящи пазара на луксозни автомобили.