10. Ефектът на турбото
Турбодвигателите бяха много популярни през 80-те години на ХХ век, след което изчезнаха. Напоследък обаче пак се връщат на мода и мнозина шофьори, особено по-младите, не могат да си преценят възможностите, като ги използват неправилно. Това често води до катастрофи. Отделно от това турбото се нуждае от специална поддръжка, за да изкара по-дълго. Повредата му често може да бъде фатална за автомобила.
9. Лоша позиция на огледалата
Винаги трябва да бъдете наясно какви и колко коли се движат зад вас. За това важно е да нагласите огледалата си. Не забравяйте т.нар. мъртва точка, която се появява при опит да изпреварите. Затова, преди да предприемете маневра, винаги задържайте по-дълго погледа си на огледалото за обратно виждане.
8. Използване на съединителя като спирачка
Педалът вляво се използва при смяна на скоростите. Мнозина обаче го натискат дори при най-малкото намаляване на скоростта със спирачката. Това води до изхабяване на съединителя, а и променя оборотите на двигателя. Ако не можете да се отучите от този навик, купете си кола с автоматични скорости.
7. “Скачане“ върху спирачките
Спирачният педал си има специфична задача - да намалява скоростта. Мнозина обаче го натискат по-силно от необходимото. Не е задължително да натискате спирачка при преминаване на по-ниска предавка, да не говорим, че по някой път с подобно действие можете да изненадате неприятно движещия се зад вас автомобил. Всяка кола спира по различен начин, затова използвайте средния педал само когато е нужно.
6. Лоша техника на завиване
Много често се среща особено при по-младите шофьори, които предпочитат да “секат“ завоите, вместо да следват пътя и маркировката. Това е много опасно най-вече в града, където улиците са тесни и не знаете какво ви чака зад ъгъла. До катастрофи често се стига и когато завоите се взимат с висока скорост.
5. Използване на дневните светлини нощем
Някои автомобили имат светлини, които се ползват само през деня. Техните шофьори приемат това за даденост и ги оставят включени дори когато стане тъмно. Това често може да обърка останалите участници в движението. Да не говорим, че понякога те заблуждават и самия водач, който си мисли, че кара на нормални светлини, а всъщност е включил само габаритите си. Това го прави опасен за всички на пътя.
4. Престрояване
Сериозен проблем, особено когато става при висока скорост. Трафикът навсякъде вече е сериозен, така че не разчитайте, че щом сте пуснали мигач, ще успеете да се включите без проблем. Това е особено опасно при влизане на магистрала. Там автомобилите се движат с много висока скорост и трябва внимателно да прецените разстоянието, на което те се намират, за да можете да се включите безопасно.
3. Бавно движение в лентата за изпреварване
Има хора, които, като си намерят място на пътя, не го отстъпват за нищо на света. Запомнете - най-лявата лента е за изпреварване и ако не бързате (стига да не превишавате разрешената скорост), нямате място там. Да не говорим, че когато ви наближи бързо движещ се автомобил и трябва да му направите място, можете да засечете опасно движещите се в средната лента.
2. Грешно подаване на сигнали
Много от по-младите водачи си мислят, че когато присветват с фарове или натискат непрестанно клаксона, ще стигнат по-бързо. В градския трафик това е невъзможно. Сигналите с мигач или фаровете трябва да се ползват само при престрояване или завиване. Колкото до клаксона - той няма да разчисти задръстването, а само ще изнерви останалите.
1. Грешна позиция на седалката
Това е причината за най-често губене на контрол върху автомобила. Не правете компромиси, а се настанете правилно. Мнозина предпочитат да се излегнат или да дръпнат седалката си назад, но това пречи на шофирането им. Ако не вярвате, вижте състезателите. Те карат изправени и с прибрани рамене. Ръцете им са на позиция 2 без 10 (според часовника). Важно е също така да достигате нормално педалите, а не да се протягате или да се свивате.