В завода на BMW Group в Лайпциг започна производството на третото поколение на кросоувъра MINI Countryman. За първи път модел на MINI се произвежда в Германия и заедно с моделите BMW Серия 1 и BMW Серия 2 се сглобява на една и съща производствена линия с различни видове задвижване - двигател с вътрешно горене, plug-in хибрид и напълно електрически вариант.

Вижте фазите на производство на новото MINI Countryman  >>  >>  >>

Стартът на производството на MINI Countryman беше отбелязан със специално събитие в монтажната зала, на което присъства производственият директор на BMW AG Милан Неделкович, министър-председателят на Саксония Михаел Кречмер, президентът на марката MINI - Щефани Вурст, кметът и заместник по икономиката, труда и дигиталните въпроси на град Лайпциг, Клеменс Шюлке, важни гости от политиката и медиите, както и служители. Монтажните линии бяха спрени за почти 45 минути, за да могат всички служители в завода да гледат прякото предаване на събитието.

Снимка: MINI

Производството на най-големия модел на MINI е голяма стъпка напред към бъдещето за завода в Лайпциг. От 2018 г. компанията BMW Group е инвестирала около 700 милиона евро в Саксония, за да увеличи производствения капацитет там и да осигури производството на MINI Countryman. Освен това третото поколение на MINI Countryman за първи път се предлага и с електрическо задвижване.

BMW Group своевременно инициира и задвижи промяната. Точно преди 10 години в завода в Лайпциг стартира производството на BMW i3, а сега компанията въвежда в производство новото поколение на електрическите автомобили в мрежата. Всички заводи на BMW Group са проектирани да произвеждат различни модели с различни типове задвижване на една линия - автомобили с двигатели с вътрешно горене, plug-in хибриди и напълно електрически автомобили. Особеността на завода в Лайпциг е, че гъвкавата производствена система сега за пръв път се прилага за различни марки. Първото MINI Countryman е в цвят опушено зелено с контрастен покрив в цвят Energy Silver.

Снимка: MINI

При новото MINI Countryman компанията разчита на компетентността и високата гъвкавост на завода в Лайпциг, за да поеме по нови пътища в производството. Новото MINI Countryman беше безпроблемно интегрирано в производствения процес и сега се сглобява на същата поточна линия като BMW Серия 1, BMW Серия 2 Gran Coupe и BMW Серия 2 Active Tourer.

Благодарение на гъвкавата структура на сглобяването, на една производствена линия в завода в Лайпциг могат да бъдат произвеждани две марки и три задвижвания - двигатели с вътрешно горене, plug-in хибриди и напълно електрически автомобили. Третото издание на MINI Countryman се предлага с бензинови и дизелови двигатели, както и с електрическо задвижване. Новото MINI Countryman ще бъде налично при дилърите на 17 февруари 2024 г.

Снимка: MINI

Специфичните за MINI адаптации на производствената система изискват инвестиция от около 200 милиона евро. Първоначално ще се произвеждат около 100 автомобила MINI Countryman на ден. През следващата година производството ще се увеличи до 500 бройки на ден, в допълнение към досегашните близо 1000 автомобила BMW на ден.

Това е свързано с осигуряване на заетост и увеличаване на работните места. Само в производството на автомобили ще бъдат разкрити до 900 нови работни места. Друг важен крайъгълен камък за развитието и разширяването на завода в Лайпциг е трансформацията към електрическа мобилност.

Снимка: MINI

От 2024 г. целият процес на производство на високоволтови батерии от текущото пето поколение за MINI Countryman Electric ще бъде внедрен в завода на BMW в Лайпциг. Новото MINI Countryman Electric е важна стъпка за марката по пътя към превръщането в чисто електрическа марка до 2030 г. То съчетава електрифицираното усещане за управление на картинг с намален екологичен отпечатък.

Отговорното отношение на марката е акцентът при новите разработки на модела по отношение на материалите и производството. Това включва и премахването на всички хромирани декоративни елементи в екстериора и интериора, както и производството на алуминиеви джанти от до 70 % вторичен алуминий. Не са необходими редкоземни елементи за да се произведат ефективните синхронни двигатели с постоянно електрическо възбуждане.

Снимка: MINI

В интериорния дизайн са използвани само нови висококачествени и екологично чисти материали. Повърхностите на арматурното табло, вътрешната част на вратите, както и подът на автомобила и стелките на MINI Countryman са изработени от рециклиран текстил. Тази висококачествена алтернатива на традиционните материали като пластмасата намалява емисиите на CO2 по веригата на стойността и използва значително по-малко вода в производството.