Само четири седмици след световната си премиера близо до Прага, Skoda Auto започна производството на четвъртото поколение на Superb в завода на Volkswagen в Братислава. Това стратегическо преместване на производството на водещия модел от Квасини отваря производствен капацитет на поточната линия, който ще се използва за сглобяването на допълнителни бройки Octavia. Superb е флагманът на в моделната гама на Skoda от представянето на първото модерно поколение през 2001 г.

"Пускането на ново поколение модели винаги е много специален момент за целия екип. Това важи особено за новия Superb като част от проекта Beta+, който включваше съвместната разработка на Skoda Superb и Volkswagen Passat под ръководството на Skoda. Заедно с успешното преместване на производството на Superb в Братислава, тази инициатива демонстрира високата степен на умения и опит в Skoda. Със следващото поколение на нашия успешен водещ модел, ние също използваме значителни синергии за Volkswagen Group. Искрено благодаря на всички колеги, които допринесоха за този проект с голям ангажимент", каза Андреас Дик, член на борда на Skoda Auto за производство и логистика.

Снимка: Skoda

Решението за производството на четвъртото поколение на Skoda Superb в завода на Volkswagen в Братислава беше обявено през ноември 2020 г. Този ход е част от проекта Beta+, насочен към увеличаване на синергиите в производствената мрежа и допълнително повишаване на ефективността. Компанията Skoda Auto отговаря за цялостната разработка на новите Skoda Superb и Volkswagen Passat, които ще се произвеждат на една и съща поточна линия.

Чрез прехвърлянето на производството на Skoda Superb в Братислава, Skoda Auto създава капацитет за допълнителни бройки на Octavia в завода в Квасини от лятото на 2024 г. Освен това този ход ще позволи производството на повече електрически превозни средства в завода в Млада Болеслав.

Снимка: Skoda

Производството на Skoda Superb в Словакия започва с частите на каросерията, много от които се пресоват в Братислава и след това се транспортират до новия цех за каросерии. Залата беше празна и претърпя пълна трансформация по проект Beta+. Освен това за по-малко от две години Skoda Auto инсталира над 500 най-съвременни робота, системи за управление и оборудване за свързване, както и доставчици за включване.

Халето за сглобяване беше цялостно модернизирано, като поточната линия, където новите модели са безпроблемно интегрирани в съществуващите производствени линии за автомобили Volkswagen и Skoda, не е била използвана преди за plug-in хибридни модели. Преустройството на халето за монтаж включваше инсталиране на оборудване за автоматизация и технологии за обработка, системи за промишлени камери и допълнителни актуализации на поточната линия. Освен това производствената зона на шасито беше разширена, за да включи пакети от батерии за електрически автомобили.

Снимка: Skoda

Бояджийският цех в завода в Братислава също претърпя значителни промени, носещи осезаеми ползи за околната среда, като например въвеждането на нови кабини за боядисване, оборудвани с усъвършенствани системи за циркулация на въздуха и способността за улавяне на летливи органични съединения.

Производството на четвъртото поколение на Skoda Superb стартира с варианта Combi, последван от варианта лифтбек, който ще се появи през първата половина на 2024 г. Гамата от модерни и ефективни задвижвания включва три бензинови двигателя с мощност от 150 до 265 к.с. и два дизелови двигателя, доставящи 150 к.с. и 193 к.с. В допълнение гамата включва нов plug-in хибрид, ексклузивен за комбито, с чисто електрически пробег от над 100 км, както и мека хибридна версия, първа за Superb.

Снимка: Skoda

Наследството на Skoda Superb датира от 1934 г., започвайки с представянето на Skoda 640 Superb. Най-добрите модели на чешкия автомобилен производител носят прочутото име оттогава до 1949 г. През 2001 г. компанията Skoda възроди това историческо име за първото си модерно поколение на Superb. Към днешна дата са произведени над 1,6 милиона бройки от флагмана на Skoda.

Снимка: Skoda